صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پیام تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت هنرمند نقاش

ابراهیم جعفری از دنیا رفت

محمدابراهیم جعفری شب گذشته بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت. معاون امور هنری وزارت ارشاد در پیامی درگذشت هنرمند نقاش و شاعر را تسلیت گفت.
‌‌‌‌‌محمدابراهیم جعفری شب گذشته بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت. معاون امور هنری وزارت ارشاد در پیامی درگذشت هنرمند نقاش و شاعر را تسلیت گفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سینما پرس، محمدابراهیم جعفری، نقاش نوگرا و شاعر معاصر در شامگاه ۱۸ فروردین ماه دارفانی را وداع گفت.
خانواده جعفری برای مراسم تشییع پیکر این هنرمند منتظر سفر دخترش از پاریس به تهران هستند.
محمدابراهیم جعفری متولد ۱۳۱۹، اهل بروجرد بود. او مؤسس کانون آموزش اصول هنرهای تجسمی، عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه هنر، عضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران، عضو هیئت انتخاب دوسالانه‌های نقاشی و طراحی و جهان اسلام بود.
سید مجتبی حسینی در پیام تسلیت برای درگذشت محمدابراهیم جعفری نوشته است: محمد ابراهیم جعفری نقاش و شاعر همواره جست و جو و حرکت کرد، تجربه کرد و تجربه‌های زیستی خود را با نگاه و بیانی ساده اما نو و با هویت و فرهنگ بومی سرزمین خود نقاشی کرد و آنچه را از فرهنگ و هنر داشت عاشقانه یاد داد.
حسینی در ادامه این پیام نوشته است: هنرمندان در مواجهه حسی، عاطفی و ادراکیِ خود، به فضلِ هنر جاودانگی را برمی‌گزینند و از این رو نام و یاد محمد ابراهیم جعفری زنده و پایدار است. درگذشت این هنرمند ارجمند را به خانواده گرانقدرش و هنرمندان تسلیت می گویم و برای زنده یاد جعفری بهترین درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.