صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام خبرداد

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ایلام نوسازی می شود

ایلام- مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام نوسازی خواهد شد و ایجاد خط ویژه تاکسی در ایلام نیز در دست اقدام است.
ایلام- مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام نوسازی خواهد شد و ایجاد خط ویژه تاکسی در ایلام نیز در دست اقدام است.
به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا طاهری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام از بزرگترین سازمان‌های خدماتی شهرداری ایلام است، اظهارداشت: این سازمان در سال گذشته با ادغام سه سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این سازمان متولی ساماندهی و نظارت بر خدمات حمل و نقل عمومی در شهر ایلام است، افزود: این سازمان وظیفه نظارت بر عملکرد تاکسی‌های درون شهری، نظارت بر عملکرد اتوبوس‌های بخش خصوصی، ارائه خدمات در قالب اتوبوس‌های بخش ملکی، نظارت بر عملکرد خودروهای حمل بار، نظارت و ساماندهی کلیه پارکینگ‌های سطح شهر و ارائه خدمات در پایانه‌های شهری را دارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام تسریع در انجام فرآیندهای اداری و اجرایی، کاهش هزینه‌ها و نظام مندی و کارآفرینی بیشتر را از اهداف تأسیس این سازمان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تصمیم گیری سریع، ارتباط سازمانی آسان‌تر، هم افزایی و بهره وری بیشتر از امکانات در اختیار برای ارائه خدمات بهینه و مدیریت شده حمل و نقل مسافرین و امور پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری از دیگر اهداف تأسیس این سازمان است.
غلامرضا طاهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سازمان، بیان داشت: ساماندهی پرسنل و نیروهای سازمان در چارچوب ساختار چارت سازمانی جدید و انعقاد قرارداد با فرماندهی انتظامی جهت تأمین نیروی راهنمایی و رانندگی در راستای ساماندهی و برخورد با مسافربرهای شخصی، اجرای طرح گشت بازرسی با همکاری پلیس راهور و راه اندازی سامانه مختص تاکسی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این سازمان است.
وی همچنین به ایجاد گشت و بازرسی از کلیه خطوط و جایگاه CNG و برخورد با تاکسیهای متخلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، ساخت و مرمت ساختمان اداری سازمان حمل و نقل در محل سازمان اتوبوسرانی و ایجاد و راه اندازی پارکینگ وسائط نقلیه سنگین هم صورت گرفته که موجب ایجاد تحولات مثبت در این سازمان شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام با بیان این مطلب که ساماندهی کلیه خطوط حمل و نقل درون شهری (اتوبوس و تاکسی) در دست اقدام است، اضافه کرد: در همین راستا اسقاط خودروهای حمل و نقل عمومی درون شهری و جایگزینی آن با خودروهای نو و صفر کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم صاحبان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.
غلامرضا طاهری با توصیه به شهروندان در استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، ایجاد خط ویژه تاکسی برای تسریع در جابجایی مسافر و همچنین ترمیم و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در دست اقدام است که با به ثمر رسیدن این اقدامات، ضمن روان تر شدن ترافیک شهر ایلام، شهروندان نیز سریع‌تر به مقصد رسیده و رضایت مندی شهروندان محقق خواهد شد.
وی با اشاره به تغییر مدیریت شهرداری ایلام در نیمه دوم سال گذشته، یادآور شد: شورای اسلامی شهر ایلام با انتخاب دکتر صادقیان بعنوان شهردار جدید که از نیروهای تحصیل کرده، جوان و با انگیزه است، باعث ایجاد تغییرات مثبت در حوزه‌های مختلف شهرداری شده و امیدواریم که این تلاش‌ها و برنامه‌های مدون، در راستای مدرن سازی شهر ایلام به سرانجام برسد و شاهد شهری زیبا و در خور شأن شهروندان عزیز ایلامی باشیم.