صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

متخصص تغذیه مطرح کرد

نکات طلایی برای برطرف کردن پف زیر چشم‌ها

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود در خصوص روش‌هایی برای برطرف کردن پف زیر چشم توضیح داد.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود در خصوص روش‌هایی برای برطرف کردن پف زیر چشم توضیح داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص ارتباط تغذیه و از بین رفتن پف زیر چشم‌ها اظهار داشت: یکی از علل بروز ورم زیر چشم حبس شدن آب و مایعات در بدن است، این موضوع نیز به‌خاطر غلطت زیاد نمک در آن ناحیه است؛ از این رو اگر شب پیش با گریه خوابیده باشید و یا غذای شور خورده باشید صبح که از خواب بر می‌خیزید با یک کیسه متورم کوچک در زیر چشمتان رو به رو خواهید شد.
وی افزود: نمک موجود در اشک و یا غذایتان باعث کشیده شدن آب به سمت صورت شما شده و در نتیجه آب زیر چشم‌های شما جمع می‌شود؛ برای دفع نمک به مقدار زیاد آب بنوشید، این کار تورم زیر چشم‌های شما را نیز برطرف خواهد کرد در ضمن روز بعد نیز باید از خوردن نمک بپرهیزید. تا حد امکان نیز از نوشیدن نسکافه، قهوه و سایر نوشیدنی‌هایی که باعث دهیدراتاسیون بدن شما می‌شود اجتناب کنید.
آذرفر با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود افزود: به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد برای از بین بردن تورمشان از برش‌های خیار و تأثیر خنکی آن بر روی چشم‌ها استفاده می‌کنند؛ خیاری را که از چند ساعت قبل در یخچال بوده و خنک شده است را بردارید آن را حلقه حلقه کرده و بر روی چشم‌های خود گذاشته و به آن‌ها استراحت دهید.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: می‌توان به جای خیار از یک تا دو عدد چای کیسه‌ای که از قبل در یخچال یا فریزر خنک کرده‌اید استفاده کنید و آن‌ها را زیر چشم‌های خود قرار داد؛ برای تأثیر بیشتر از چای‌های آرام بخشی مانند بابونه و نعناع استفاده کنید و همزماناز اثرات آروماتراپی این گیاهان دارویی نیز بهره برد؛ در صورتی که چای کیسه‌ای در دسترس نبود، ۲ عدد قاشق فلزی را شب قبل در داخل فریزر قرار داده و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر چشم‌های خود بگذارید. مشاهده خواهید کرد که در رفع ورم زیر چشم معجزه می‌کند.
وی توضیح داد: رژیم غذایی نامناسب علاوه بر همه ضررهایی که برای سلامتی دارد می‌تواند ورم زیر چشم‌ها را نیز افزایش دهد؛ با رژیم غذایی نامناسب مقدار زیادی نمک یا سدیم را وارد بدن خود کرده و در نتیجه احتباس آب و مایعات در بدن افزایش پیدا می‌کند تا جایی که حتی ممکن است یک رژیم غذایی پرنمک، باعث دائمی شدن تورم زیر چشم‌های شما شود.
آذرفر در پایان گفت: برای از بین بردن ورم زیر چشم‌ها میزان نمک مصرفی را کاهش دهید؛ همچنین از مصرف دوغ شور و اسنک‌های نمکی در وعده شام و پیش از خواب باید پرهیز کرد، به دلیل اینکه بدن پیش از خواب فرصت کافی برای متعادل کردن میزان سدیم خون ندارد.
گاهی پف زیر چشم به دلیل ارث و ژنتیک ایجاد شده و بعضاً در چند نفر از اعضای خانواده دیده می‌شود.