صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران خبر داد

افت ۴۰ درصدی تقاضا در بازار موتورسیکلت در سال ۹۶

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران می گوید : نوسانات ارزی در روزهای پایانی سال ۹۶ ضمن اینکه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد بلکه این جریان مسائلی را برای مصرف کنندگان نیز بوجود آورده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران می‌گوید: نوسانات ارزی در روزهای پایانی سال ۹۶ ضمن اینکه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد بلکه این جریان مسائلی را برای مصرف کنندگان نیز بوجود آورده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبر خودرو، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران می‌گوید: نوسانات ارزی در روزهای پایانی سال ۹۶ ضمن اینکه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد بلکه این جریان مسائلی را برای مصرف کنندگان نیز بوجود آورده است.
محمد خادم منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت: وضعیت کنونی بازار و نوسانات ارزی، بسیاری از خریداران موتورسیکلت را با بلاتکلیفی زیادی مواجه کرده است به طوری که به گفته بسیاری از فعالان بازار در سال ۹۶ فروشندگان موتورسیکلت نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصدی افت فروش را تجربه کردند.
وی تصریح کرد: البته در سال ۹۶ به دلیل اشباع بازار موتورسیکلت‌های کاربراتوری و از سویی تولید همزمان موتورسیکلت‌های انژکتوری که حدود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان بالاتر از موتورهای کاربراتوری هستند بر کسادی بازار و افت تقاضای بازار موتورسیکلت تأثیر گذاشت این در حالی است که هم چنان بازار موتورهای کاربراتوری از تقاضای بالاتری نسبت به انژکتوری ها برخوردار است.
وی تاکید کرد: متأسفانه مشکلات اقتصادی موجب کاهش قدرت خرید مردم و عدم نوسازی در بازار موتورسیکلت شده است به طوری که در سال‌های گذشته به محض فرسودگی موتورها، دارندگان این موتورها اقدام به تعویض و خرید موتورسیکلت جدید می‌کردند اما امروز به دلیل مشکلات مالی امکان خرید موتور جدید و جایگزینی را ندارند.
به گفته وی دولت برای نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده باید تسهیلاتی را اختصاص داده یا کارخانجات تولیدی را با راهکارهای تشویقی نسبت به ارائه همکاری در این زمینه مصمم نمایند.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران خاطر نشان کرد: اکثر قریب به اتفاق جامعه مصرف کنندگان موتورسیکلت، قشر ضعیفی جامعه هستند که مسلماً برای رونق بازار و حمایت از مصرف کنندگان باید اقدامی از سوی دولت صورت گیرد.
منصوری همچنین با اشاره به تبلیغات گسترده در خصوص مزیت موتورسیکلت‌های برقی در شرایط کنونی کلان شهرها، افزود: تاکنون نسنبت به خرید این موتورسیکلت‌های برقی استقبالی صورت نگرفته است چرا که قیمت این موترها چندین برابر یک موتورسیکلت بنزینی است ضمن اینکه خدمات پس از فروش این موتورها نیز موضوع مهمی است که باید به این مساله نیز توجه شود.