صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی

طرح تکمیلی فولاد اسفراین با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان امسال به بهره برداری می رسد

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت :طرح تکمیلی فولاد اسفراین با ارزش 600 میلیارد تومان امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: طرح تکمیلی فولاد اسفراین با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان امسال به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، هادی قوامی در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جاری اظهار کرد: امسال شاهد بهره برداری از طرح تکمیلی فولاد اسفراین به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشیم.
وی افزود: امیدواریم در سال ۹۷ وزارت نفت ۳۰ تا ۴۰ هزار تن از لوله های جداری نفت که در شرکت لوله گستر اسفراین تولید می‌شود را از این واحد تولیدی خریداری نماید که این امر باعث افزایش تولید شمش در مجتمع صنعتی اسفراین نیز خواهد شد.
قوامی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: باید دیوار تعرفه‌ها را برای حمایت از تولید کالاهای ایرانی افزایش دهیم تا بتوانیم یک حاشیه‌ی امن برای حمایت از کالای ایرانی ایجاد شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه بر تولید محصولات با کیفیت ایرانی برای حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: نمونه این امر تولیدات با کیفیت شرکت اذین فورج اسفراین بیش از ۴۰۰ قطعه صنعتی می‌باشد که به بازار عرضه می‌شود و حتی بخشی از تولیدهای این شرکت در کشور آلمان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.
قوامی گفت: برای چهار بانده کردن محور اسفراین به سبزوار و بجنورد یک ردیف ملی در سال ۹۷ ایجاد شده است که برای امسال این ردیف بودجه‌ای مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار دارد
معاون سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید فرصت‌های خوبی را برای استفاده از فایناس و صندوق توسعه ملی ایجاد کرده است که اختصاص مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان برای بافت‌های فرسوده و سیستم آبیاری نوین در بخش کشاورزی نمونه‌ای از این فرصت‌ها می‌باشد.
فرماندار اسفراین نیز در این جلسه از ممنوعیت خرید محصولات خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود برای ادارات دولتی اسفراین خبر داد.