صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران خبر داد

پایان عملیات حفاری و تکمیل هشت حلقه چاه نفت و گاز در 14 روز نخست امسال

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری و تکمیل هشت حلقه چاه نفت و گاز در ۱۴ روز نخست امسال با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی کشور خبر داد.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری و تکمیل هشت حلقه چاه نفت و گاز در ۱۴ روز نخست امسال با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی کشور خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، ناصر قلی پور ضمن تبریک سال نو به کارکنان شرکت، گفت: از این تعداد چاه سه حلقه توسعه‌ای و پنج حلقه تعمیری تکمیلی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار حلقه افزایش نشان می‌دهد.
وی افزود: از تعداد چاه‌ها، پنج حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سه حلقه در پروژه‌های اجرایی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) حفر گردید.
قلی پور متراژ حفاری چاه‌ها در مدت پیش گفته را هفت هزار و ۹۰۰ متر عنوان و اظهار کرد: تلاش مضاعف سختکوشان شرکت ملی حفاری ایران در روزهای تعطیل سال نو در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور، نشانگر این واقعیت است که کار در صنعت حفاری بدون وقفه و به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به جابجایی ۱۱ دستگاه حفاری سنگین و سبک در آغازین روزهای سال جاری در جنوب غرب کشور اشاره داشت و گفت: جابجایی دکل‌ها توسط تیم‌های تخصصی در اداره کل ترابری شرکت صورت می‌پذیرد و برای هر مورد جابجایی افزون بر یکصد دستگاه خودروهای کشنده سنگین بکارگیری می‌شود.
وی افزود: بر اساس جدول کاری این دستگاه‌ها برای حفاری سه حلقه چاه توسعه‌ای (جدید) و هشت حلقه چاه تعمیری بعضاً در مناطق نفتخیز جنوب و میادین نفتی در غرب کارون استقرار خواهند یافت.
قلی پور توضیح داد: از ابتدای فروردین تا چهاردهم این ماه کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت در حوزه خدمات فنی و تخصصی در مدیریت‌های خدمات فنی حفاری، خدمات ویژه حفاری، خدمات سیمان و انگیزش چاه و عملیات ویژه حفاری در مناطق مختلف نفتخیز خشکی و دریایی در حال ارائه خدمات به شرکت‌های متقاضی بوده‌اند.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این خدمات بالغ بر ۲۰ نوع عملیات تخصصی است که در حین حفاری و همچنین چاه‌های در حال بهره برداری و در دست تعمیر انجام و این شرکت به عنوان شرکتی منحصر بفرد در این زمینه توأمان با عملیات حفاری از توانمندی لازم از نظر متخصصان مجرب و تجهیزات لازم برای ارائه این خدمات برخوردار می‌باشد.
شرکت ملی حفاری ایران با داشتن متخصصان و کارکنان مجرب و ۷۳ دستگاه حفاری فوق سنگین، سنگین و سبک و تجهیزات و ابزار لازم، ارائه بخش قابل توجهی از عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت در کشور را بر عهده دارد.