صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«هریسون فورد» از بریتانیایی‌ها جایزه می‌گیرد

جوایز بریتانیا نام «هریسون فورد» بازیگر کهنه‌کار هالیوودی را به عنوان دریافت کننده جایزه دستاورد «آلبرت براکلی» برای نقش قابل ملاحظه در عرصه سرگرمی معرفی کرد.

 

جوایز بریتانیا که از سال ۱۹۸۹ هرساله توسط بفتای لس‌آنجلس که شاخه‌ای از آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیاست اعطاء می‌شود، امسال جایزه «آلبرت آ. براکلی» را در روز 30 اکتبر طی مراسمی در هتل «بورلی هیلتون» لس‌آنجلس به «هریسون فورد» اعطاء خواهد کرد.

«کایران برین» رئیس بفتای لیس‌آنجلس گفت: نمی‌توان تاریخ 40 سال گذشته هالیوود را بدون حضور«هریسون فورد» متصور شد، بازیگری که نقش آفرینی های او به اندازه فیلم‌هایش فوق العاده است. او نه تنها یک بازیگر عالی است بلکه در طول این سال‌ها همچنان به عنوان یک چهره محبوب نزد مخاطبان باقی مانده است.

«هریسون فورد» که بیشتر برای بازی در فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» شناخته شده است، در قسمت هفتم جدید «جنگ ستارگان» که از تاریخ 18 دسامبر2015 اکران می‌شود، دوباره در نقش «هان سولو» به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین طبق اعلام پیشین‌ جوایز بریتانیا، امسال «مریل استریپ» جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» این رویداد را دریافت خواهد کرد و جایزه بشردوستی به «اولاندو بلدوم»، جایزه دستاورد کارگردانی به «سم مندز» و «جان شلزینگر»، جایزه هنرمند سال بریتانیا به «جیمز کوردن» و همچنین جایزه «چارلی چاپلین» برای دستاورد هنری در عرصه کمدی به «امی شومر» اعطا خواهد شد.