صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد

خرید تضمینی برق سامانه‌های خورشیدی خانگی در تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: تمام متقاضیان غیردولتی، پس از نصب سامانه خورشیدی مورد تأیید این شرکت در شهر تهران، می‌توانند به فروش انرژی حاصل از تولید نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون), حسین صبوری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به مصوبه وزارت نیرو در زمینه خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، توافق نامه‌ای به منظور خرید برق از مشترکین در محدوده شبکه تحت پوشش این شرکت، بین سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق و شرکت‌های توزیع، منعقد شده است.
وی ادامه داد: به منظور حمایت از تولید داخلی و بومی سازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، نرخ خرید از واحدهایی که با تجهیزات برخوردار از دانش فنی، طراحی و ساخت داخل احداث می‌شوند، حداکثر تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و سامانه‌های نصب شده بوسیله یک کنتور مستقل استاندارد و موردتایید شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به شبکه وصل خواهند شد.
صبوری در خصوص جزئیات قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر گفت: مبلغ خرید تضمینی به ازای برق تزریق شده براساس قرائت دستگاه‌های اندازه گیری و صورت حساب صادره خواهد بود. قرائت به صورت دوره‌ای توسط مأمور قرائت این شرکت انجام و بر اساس صورت حساب و جدول تعرفه، هزینه فروش برق به متقاضی در فواصل زمانی معین و پس از تأیید صورت وضعیت توسط شرکت ساتبا، از سوی شرکت توزیع برق تهران بزرگ پرداخت خواهد شد.
گفتنی است، مشخصات فنی تجهیزات و اطلاعات مورد نیاز در سایت رسمی این شرکت به آدرس www.tbtb.ir، پورتال "خرید تضمینی برق"، و همچنین در وب سایت رسمی ساتبا به آدرس الکترونیکیِ www.satba.gov.ir، در قسمتِ "سرمایه گذاری -راهنمای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های کوچک" موجود است.