صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جنجال بزرگ در انتظار والیبال؛

۲۰ درصد جریمه برای تیم قهرمان والیبال

مسئولان تیم منحل شده تیم والیبال بانک سرمایه از جریمه ۲۰ درصدی خبر داده‌اند تا با استفاده از این تکنیک بار بدهی‌های خود را کم کنند.
مسئولان تیم منحل شده تیم والیبال بانک سرمایه از جریمه ۲۰ درصدی خبر داده‌اند تا با استفاده از این تکنیک بار بدهی‌های خود را کم کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از "ورزش سه"، بلافاصله پس از پایان لیگ برتر والیبال خبر شوک آور سال منتشر شد؛ بانک سرمایه رسماً اعلام انحلال کرد. تیم مصطفی کارخانه پس از کسب سومین قهرمانی پی در پی از حضور در لیگ برتر والیبال کناره گیری کرد تا یکی دیگر از تیم‌هایی که هدایت آن به عهده مصطفی کارخانه بود منحل شود.
سال‌ها بود ستاره‌های تیم ملی والیبال دستمزدهایی میلیاردی می‌گرفتند و از سویی دیگر کوچک‌ترین شانسی را برای قهرمانی تیم دیگری باقی نمی‌گذاشتند. شرایط در آسیا هم این‌طور پیش می‌رفت که هیچ تیمی جلود دار تیم منتخب ستاره‌های ایرانی نبود اما در نهایت مدیران این باشگاه ترمز تیم خود را کشیدند.
سنگینی هزینه‌ها و استراتژی کاهش مخارج مهم‌ترین بهانه مدیران بانک سرمایه بود تا ستاره‌های والیبال ایران را در سال مسابقات قهرمانی جهان بدون تیم کند اما چالش دیگر بدهی‌هایی است که همچنان بانک سرمایه با خود دارد. ۳۵ درصد از اصل قرارداد بازیکنان به اضافه ۱۰ درصد از قرارداد به عنوان پاداش قهرمانی هنوز پرداخت نشده است، مبلغی که برای قرارداد بازیکنان میلیاردی بانک سرمایه عدد بسیار زیادی خواهد شد.
مدیران این تیم اعلام کرده‌اند در کنار تمام این بدهی‌ها قرار است ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را به اسم جریمه کسر کند. در صورت وقوع این اتفاق این برای نخستین بار می‌شود که تیم قهرمان یک لیگ ۲۰ درصد جریمه خواهد شد. این تکنیک برای کاهش هزینه‌ها به کار گرفته خواهد شد که معمولاً در لیگ والیبال مرسوم است اما تا به حال هیچ مدیری موفق نشده بود تیم قهرمان را ۲۰ درصد جریمه کند.
بانک سرمایه اولین تیمی در تاریخ والیبال ایران بود که در اولین سال حضور خود در لیگ موفق به قهرمانی می‌شد و حالا توانست رکورد ۲۰ درصد جریمه در سالی که موفق به قهرمانی شده‌اند را هم به نام خود ثبت کند. بهانه مدیران این باشگاه برای تصمیم گرفته شده عدم موفقیت در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان بوده است. رقابت‌هایی که بهترین تیم‌های دنیا با کامل‌ترین ستاره‌ها حاضر بودند و بانک سرمایه موفق به حضور در جمع ۴ تیم برتر نشد.
با تمام این اتفاقات هنوز خبر ۲۰ درصد جریمه بازیکنان بانک سرمایه رسمی اعلام نشده است و بازیکنان به همین دلیل سکوت کرده‌اند، در صورتی که این اتفاق رخ بدهد والیبال ایران شاهد جنجالی بزرگی خواهد بود.