صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام عنوان کرد

آمادگی خرید 12 هزار تن کلزا در ایلام

ایلام- محمد غلام نیا – خبرنگار کسب و کار: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: این شرکت آمادگی خرید 12 هزار تن کلزا در ایلام را دارد.
ایلام- محمد غلام نیا – خبرنگار کسب و کار: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: این شرکت آمادگی خرید ۱۲ هزار تن کلزا در ایلام را دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز، کامران سلیمان پور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با تبریک سال نو به همه هموطنان خصوصاً مردم استان ایلام و با بیان اینکه کار برداشت کلزا از مزارع شهرستان دهلران در روزهای گذشته آغاز شده است، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.
وی با اشاره به خرید تضمینی این محصول زراعی، افزود: این محصول از قرار هر کیلوگرم ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال به صورت علی الحساب از کشاورزان خریداری می‌شود و در صورتی که قیمت امسال افزایش یابد، مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با بیان این مطلب که پول محصولات کشاورزی از طریق بانک کشاورزی به زارعان پرداخت می‌شود، ادامه داد: کلزای تولیدی در ایلام پس از ذخیره سازی برای فرآوری به استان‌های تهران، اصفهان و... صادر می‌شود.
کامران سلیمان پور محصول کلزا را محصولی اقتصادی عنوان و بیان کرد: این محصول یک محصول کاملاً اقتصادی است و افزون بر این، موجب افزایش بهره وری خاک می‌شود.
وی نبود صنایع تبدیلی را معضل بزرگ بخش کشاورزی ایلام دانست و بیان داشت: ایلام پتانسیل بالایی در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی دارد، اما با این حال بعلت نبود کارخانجات و صنایع تبدیلی، مجبوریم که محصولات تولیدی را به دیگر استان‌ها بفرستیم.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، یادآور شد: ایلام پتانسیل بالایی برای احداث صنایع و کارخانجات تولیدی محصولات خوراکی دارد که امیدواریم سرمایه گذاران بخش خصوصی با توجه به پتانسیل بالای مرز بین المللی مهران، در ایلام سرمایه گذاری کلان کنند.