صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت

محور کندوان مه آلود و دارای ترافیک نیمه سنگین است

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت که در حال حاضر جاده کندوان مه آلود و ترافیک در مسیر شمال به جنوب نیمه سنگین است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس گفت که در حال حاضر جاده کندوان مه آلود و ترافیک در مسیر شمال به جنوب نیمه سنگین است.
مهدی صفایی افزود: هم اکنون ترافیک در مسیر شمال به جنوب کندوان از مرزن آباد به تونل کندوان نیمه سنگین است.
وی گفت: این در حالی است که وضعیت ترافیک در محدوده شهر مرزن آباد، سیاه بیشه، پل زنگوله و هزارچم سنگین است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس از رانندگان خواست با توجه به مه شدید و عدم دید مناسب به همراه ترافیک نیمه سنگین در مسیر، با صبر و حوصله و رعایت سرعت مطمئن رانندگی کنند و تمامی وسایل مورد نیاز را نیز به همراه داشته باشند.
وی همچنین از آمادگی سه تیم راهداری در مسیر ۸۰ کیلومتری این جاده در دهنه شمال تونل کندوان، ولی آباد و پل زغال در این مسیر خبر داد که در صورت نیاز وارد عمل خواهند شد.
مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را مه آلود اعلام کرد و گفت: در حال حاضر درجه حرارت این منطقه چهار درجه سانتی گراد و دید افقی ۲۰۰ متر است.
کرمعلی اسدی افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به منطقه از بعد از ظهر امروز شاهد آغاز بارش باران و کاهش محسوس دما در منطقه خواهیم بود.
حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.
مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد و سالانه ۴۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده‌های انجام می‌شود.
امسال همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته حدود ۷۰۰ هزار تردد در جاده کرج - چالوس ثبت شده است.