چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی

ورود گردشگر به خراسان جنوبی 10 درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ورود گردشگران به این استان نوروز امسال 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ورود گردشگران به این استان نوروز امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
حسن رمضانی افزود: یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۰۳ نفر از ۲۷ اسفند سال گذشته و شروع سفرهای نوروزی تاکنون در استان خراسان جنوبی اقامت داشته‌اند.
وی بیان کرد: همچنین سه میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۷۵ نفر در این مدت از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: نوروز ۹۷ مجموعه عمارت و باغ اکبری بیرجند که ثبت جهانی است، کانون توجه گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.
وی از برپایی ۲۰ بازارچه صنایع دستی و ۳۰۰ غرفه در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: استقبال مسافران نوروزی از این بازارچه‌ها خوب بوده است و علاوه بر این هنرمندان و صنعتگران استان در نمایشگاه نوروز گاه مشهد از پنجم تا یازدهم فروردین حضور فعال و مؤثری داشتند.
رمضانی اظهار کرد: هیچ گونه شکایتی از سوی گردشگران نوروزی خراسان جنوبی در سامانه ثبت شکایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت نشد که نشان دهنده رضایت گردشگران از اقدامات انجام شده در نوروز ۹۷ است.
خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شناسایی شده که ۸۳۴ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، در مسیر عبور زائران امام رضا (ع) هر سال میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان هم دارای معماری خاص و از نظر مردم شناسی دینی قابل توجه هستند که معروف ترین آنها آستانه حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس، آستانه بی بی زینب خاتون سربیشه و آستانه شهدای باقریه بیرجند است.
این استان مرزی علاوه بر آثار تاریخی متعدد از جاذبه‌های طبیعی نیز برخوردار است که بنده دره بیرجند، منطقه نمونه گردشگری باغستان آبگرم فردوس،، منطقه گردشگری مصعبی و کریم و سرایان، غار بنشنت سربیشه، چشمه مرتضی علی طبس، تالاب کجی نهبندان و باغ گلشن طبس از جمله این مناطق گردشگری به شمار می‌رود.
۲۴ اقامتگاه بوم گردی در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی امسال آماده پذیرایی از مسافران نوروزی بود و یکهزار و ۱۳۹ کلاس درس در ۱۶۷ آموزشگاه استان برای اسکان مسافران آماده شد.