صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اعلام کرد

بهره مندی 99 درصد جمعیت شهری و 61 درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بیش از 99 درصد جمعیت شهری و 61 درصد جمعیت روستایی این استان در قالب 27 شهر و یکهزار و 40 روستا از گاز طبیعی بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۱ درصد جمعیت روستایی این استان در قالب ۲۷ شهر و یکهزار و ۴۰ روستا از گاز طبیعی بهره مند هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس شهبازی با بیان این مطلب، اظهار کرد: هم اکنون ۵۴۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف از گازطبیعی بهره مند هستند که از این تعداد ۵۳۸ هزار مشترک مربوط به بخش‌های خانگی- تجاری و بیش از دو هزار مشترک نیز مربوط به بخش صنعتی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای استان گفت: علاوه بر ۱۰۴۰ روستای گازدار استان، گازرسانی به ۳۰۵ روستا در قالب ۲۲ پیمان در دست اجرا و گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستا نیز در مرحله پیمان سپاری، مطالعه و طراحی می‌باشد.
وی افزود: با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا و پیمان سپاری، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طی دو سال آینده به شبکه گاز متصل می‌شوند و ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان به فراتر از ۹۰ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در خصوص گازرسانی به شهرهای فاقد شبکه گازرسانی نیز اظهار کرد: تعداد ۵ شهر از شهرهای کم جمعیت استان که مجموعاً کمتر از یک درصد جمعیت شهری استان را دارا هستند تاکنون گازدار نشده‌اند.
وی افزود: گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه در دست اجرا، پروژه گازرسانی به شهر ریجاب در مرحله پیمان سپاری و گازرسانی به شهر ازگله در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.
شهبازی تصریح کرد: در نفت شهر نیز با توجه به اینکه خالی از سکنه می‌باشد فعلاً برنامه‌ای برای گازرسانی نداریم.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به مصرف روزانه ۱۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان، تأمین جریان پایدار و مستمر گازرسانی در بخش‌های مختلف را مهمترین وظیفه شرکت گاز عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده در زمستان سال جاری هیچ‌گونه قطعی و یا افت فشاری در شبکه گازرسانی استان نداشتیم.
مهندس شهبازی اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه گذاری، نصب ۱۱ هزار انشعاب گاز و پذیرش ۲۲ هزار مشترک را از اقدامات شاخص انجام شده درسال جاری در راستای توسعه گازرسانی عنوان کرد و افزود: در سال جاری با گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان بالاترین رکورد گازرسانی به روستاها در طول سالهای فعالیت شرکت گاز استان کرمانشاه ثبت شد.
وی اظهار کرد: از ابدای سال جاری تاکنون قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه شبکه گازرسانی در استان کرمانشاه هزینه شد که قطعاً این میزان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه پرداخت به موقع قبوض گازبهاء از سوی مشترکین را خواستار شد و گفت: بخش عمده یارانه پرداختی به مردم و نیز بودجه انجام پروژ های گازرسانی از محل گاز بهاء پرداختی مشترکین تامین می‌شود فلذا پرداخت به موقع مطالبات شرکت از سوی مشترکین از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
‌‌‌