صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

طرح جامع حمایت از تولید داخلی تدوین می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان طرح جامع حمایت از تولید داخلی را با توجه به نامگذاری سال 97 به سال حمایت از کالای ایرانی با مشارکت کمیسیون های تخصصی مجلس تدوین می کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان طرح جامع حمایت از تولید داخلی را با توجه به نامگذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی با مشارکت کمیسیون‌های تخصصی مجلس تدوین می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید ناصر موسوی لارگانی روز چهارشنبه اعلام کرد: قرار است کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصادی، صنایع و معادن، اجتماعی و عمران طرح جامع و کاملی را در حمایت از تولید کالای ایرانی تدوین و در مجلس تدوین و نهایی کنند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی باید در کشور عملیاتی شود، اظهارداشت: سه قوه باید در حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند و الگوی مردم باشند. زمانی که مردم مشاهده کنند دولتی‌ها، مجلسی‌ها و قوه قضاییه خریدار کالای ایرانی هستند و از آن استفاده می‌کنند مردم نیز آنان را الگو قرار داده و دیگر از کالاهای وارداتی استفاده نمی‌کنند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: برای حمایت از کالای ایرانی و مصرف آن در داخل کشور نیاز به برخی قوانین داریم که باید در مجلس تصویب شود، این قوانین می‌تواند در قالب لوایح دولت یا طرح‌های نمایندگان در مجلس بررسی و تصویب شود.
موسوی لارگانی ادامه داد: بر اساس قوانین موجود، واردات را خلاف نمی‌دانیم یعنی با واردات خلاف قانون صورت نمی‌گیرد اما اگر می‌خواهیم شعار امسال محقق شود باید واردات کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود را ممنوع کنیم تا جلوی رانت خواری و قاچاق گرفته شود.
وی تصریح کرد: البته یکسری قوانین وجود دارد که باید نسخ شود تا بتوانیم از کالای داخلی حمایت قانونی کنیم.
موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شعار سال ۹۷ را محقق کنیم در راستای تحقق شعار سال‌های ۹۵ و ۹۶ که همگی درمورد اقتصاد مقاومتی بود، گام برداشته‌ایم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، واردات بی رویه و قاچاق کالا را عامل تحقق نیافتن شعار سال ۹۷ دانست و گفت: اگر می‌خواهیم شعار امسال تحقق یابد باید از واردات بی رویه و قاچاق کالا جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی، سال ۱۳۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.