صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک مقام مسئول خبر داد

حمایت از طرح های فناورانه و تجاری سازی محصولات حوزه دریا

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت: حمایت از صنایع فناورانه دریایی و کمک به تجاری سازی برای توسعه کسب وکارها و شرکت های دانش بنیان از برنامه های این ستاد است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت: حمایت از صنایع فناورانه دریایی و کمک به تجاری سازی برای توسعه کسب وکارها و شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های این ستاد است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدسعید سیف با تأکید بر اهمیت حمایت از نیروی انسانی در حوزه دریا گفت: توسعه فناوری‌های دریایی در کشور یکی از اصلی ترین اهداف ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی است که به طور حتم منجر به رشد و پیشرفت صنایع دریایی و دیگر صنایع وابسته خواهد شد.
وی افزود: از این رو حمایت از زیرساخت‌های انسانی مانند اساتید، پژوهشگران و دانشجویان از یکسو و از سوی دیگر حمایت از صنایع فناورانه دریایی و کمک به تجاری سازی محصولات و تجهیزات دریایی در راستای شکل گیری و توسعه کسب وکارها و شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های این ستاد در آینده نزدیک خواهد بود.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی تأکید کرد: توسعه و تقویت رویدادهای کارآفرینی و ایده پردازی و همچنین حمایت از کسب و کارهای نوپا و شتاب دهنده‌ها نیز موضوعات مهم دیگری است که باید به آن توجه کنیم.
سیف با اشاره به ترویج فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در راستای فرهنگ دریایی گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی بخشی از فعالیت خود را نیز معطوف به مطالعات و برنامه ریزی های راهبردی در زمینه صنایع و فناوری‌های دریایی خواهد کرد.
وی با اشاره به افزایش تصاعدی شرکت‌های دانش بنیان در دوره کاری این ستاد تأکید کرد: ستاد دریایی با اتخاذ سیاست‌ها و حمایت‌های مناسب برنامه ویژه ای را برای توسعه فناوری‌های دریایی و شکل گیری زنجیره تولید در نظر گرفته است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی خاطرنشان کرد: این ستاد تأثیر قابل توجهی برافزایش تعداد شرکت‌ها داشته است، به طوری که تعداد این شرکت‌ها از ۱۲ شرکت در سال ۹۳ به ۴۹ شرکت تا پایان سال ۹۶ رسیده است.