صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور امور بانوان بنیاد شهید اعلام کرد

رشد تعداد مدیران زن در بنیاد شهید طی سال 96

مشاور امور بانوان رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه مسئولان بنیادشهید در حوزه زنان به خوبی عدالت را رعایت کردند و شاهد افزایش تعداد مدیران توانمند از میان بانوان در سال 96 بودیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مشاور امور بانوان رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه مسئولان بنیادشهید در حوزه زنان به خوبی عدالت را رعایت کردند و شاهد افزایش تعداد مدیران توانمند از میان بانوان در سال ۹۶ بودیم.
نرگس جلیلی روز یکشنبه افزود: از آنجا که مسئولان بنیادشهید توجه ویژه ای به حوزه زنان و خانواده در این نهاد داشتند، چندین مدیر بنیادشهید در شهرستان‌ها، مدیر و معاون‌ها در استان‌های مختلف از میان بانوان انتخاب شدند و نشان می‌دهد که عدالت برای رفع تبعیض جنسیتی در بنیادشهید به خوبی رعایت شده است.
وی اظهار داشت: برای حوزه بانوان و خانواده یکسری برنامه‌ها و ایده‌های خوب داریم که در سال ۹۷ بطور کامل اجرایی می‌شود.
جلیلی درباره بانک اطلاعات بانوان در بنیادشهید نیز گفت: این موضوع دارای نواقصی است و کار در حال انجام است اما بانک اطلاعات ما در امور شاهد و ایثارگر قوی است و سعی می‌کنیم بانک اطلاعات به روز و دقیقی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: البته یکسری از آمار و اطلاعات بانوان در بخش کارکنان جمع آوری کرده‌ایم و سعی می‌کنیم در آینده نزدیک این بانک اطلاعاتی را داشته باشیم.
مشاور امور بانوان در بنیادشهید ادامه داد: رئیس بنیاد شهید توجه خاص به امور زنان دارد و جای تقدیر است و انتصابات زنان را در استان‌های مختلف کشور داشتیم.
براساس آمار بنیادشهید، تعداد پدران شهدا ۴۹ هزار و ۵۷۲ نفر و مادران شهید ۱۰۶ هزار و ۳۹۱ نفر هستند.
همچنین ۶۳ هزار و ۲۵ همسر شهید، ۸۸ هزار و ۵۱۷ پسر شهید و ۸۷ هزار و ۹۵۳ فرزند شهید دختر هستند.