صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قیمت طلا به ۱۳۲۹ دلار رسید

در حالی که با شدت گرفتن نگرانی ها از بروز جنگ تجاری بین آمریکا و چین ارزش دلار آمریکا کاهش یافته است، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، در حالی که با شدت گرفتن نگرانی‌ها از بروز جنگ تجاری بین آمریکا و چین ارزش دلار آمریکا کاهش یافته است، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.
قیمت طلا پس از کاهش در طی ۳ جلسه گذشته، امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۲۹ دلار و ۲۴ سنت رسید. چین در واکنش به تعرفه‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا بر واردات آلومنیوم و فولاد، حداکثر ۲۵ درصد تعرفه اضافه بر ۱۸ قلم کالای وارداتی از آمریکا اعمال کرده است.
این تعرفه‌ها از امروز اجرایی شده است. یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «جنگ تجاری در حال انجام است و دارد بدتر می‌شود. احتمالاً همین باعث شده که مردم به فروش دلار و خرید طلا روی بیاورند.»
قیمت فلز زرد هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از اوایل ماه دسامبر تاکنون بود. اما قیمت طلا در بازه زمانی ژانویه تا مارس افزایش ۱.۷ درصدی را به ثبت رسانده که سومین افزایش سه ماهه متوالی بوده است.
قیمت طلای آمریکا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۳۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. شاخص دلار در برابر ۶ ارز معتبر جهانی امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۸۹.۹۸۸ رسید.
در بازار دیگر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۶ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت پلاتین هم که در جلسه قبل به پایین‌ترین رقم از اواخر ماه دسامبر تاکنون رسیده بود، امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۹۳۶ دلار در هر اونس رسید. قیمت پالادیوم هم پس از کاهش به ۹۳۸ دلار و ۲۲ سنت در روز پنجشنبه که پایین‌ترین رقم از ۱۱ اکتبر تاکنون بود، امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۵۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.