صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمانشاه خبر داد

احداث ۶۵۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله زده سرپلذهابی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمانشاه از احداث ۶۵۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله زده سرپلذهابی توسط این نهاد خبر داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از احداث ۶۵۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله زده سرپلذهابی توسط این نهاد خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حسین خدرویسی امروز شنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که با حضور محسن رضایی در محل فرمانداری سرپلذهاب برگزار شد، گفت: از مجموع واحدهای آسیب دیده سرپلذهاب ۲۱۶۳ واحد آسیب دیده متعلق به مددجویان کمیته امداد است.
وی افزود: ۳۵۳۷ خانوار در سرپل ذهاب تحت پوشش کمیته امداد هستند و پس از زلزله نیز یک هزار خانواده دیگر از زلزله زدگان را تحت پوشش قرار دادیم.
این مسئول با اشاره به کمک‌های کمیته امداد به تحت پوششینش در سرپلذهاب گفت: با تعامل با بنیاد مسکن، ۶۵۰ واحد منزل مسکونی برای مددجویان در دست ساخت داریم و از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز برخوردار است.
وی افزود: در بحث اشتغال ودر حوزه عملکرد کمیته امداد، ۳۵۷ واحد ما دچار حادثه شده‌اند و با طور کلی از فعالیت افتاده‌اند.
خدرویسی تصریح کرد: چون مشاغل ما مشاغل خرد و خانگی بود برای احیای ۳۵۷ واحد مذکور حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم و مرحله اعتبار و اجرا را هم آغاز کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۰۰ واحد دامی در دست ساخت است، گفت: با بنیاد برکت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم و ۱۰۰ واحد دیگر نیز در حال احیا است و بنا داریم کل واحدهایی که بر اثر این جریان از فعالیت متوقف شده‌اند، را احیا کنیم.
این مسئول ادامه داد: با دستور رئیس کمیته امداد کشور اعتبار ویژه ای هم به رقم ۱۵ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب در نظر گرفته شده که در دستور کار قرار گرفته است.
وی بر مدیریت ظرفیت خیرین حاضر در این مناطق تاکید کرد و گفت: امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و موردی خلاف قوانین تعیین شده اتفاق نیفتد و این فرصت تبدیل به تهدید نشود.