گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که فیس بوک از معرفی اسپیکرهای هوشمندش تحت تاثیر رسوایی به بار آمده، منصرف شده است.
گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که فیس بوک از معرفی اسپیکرهای هوشمندش تحت تأثیر رسوایی به بار آمده، منصرف شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وب سایت Mashable، پس از آنکه وب سایتها و رسانههای خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیسبوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش و همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.
در ماههای گذشته، شبکه اجتماعی فیس بوک همچون سایر غولهای تکنولوژی در تلاش بود که از اسپیکرهای هوشمند خود رونمایی کند تا بدین ترتیب از رقبای خود همچون گوگل، آمازون، سامسونگ و اپل عقب نیفتد اما به نظر میرسد به دلیل رسوایی به بار آمده مبنی بر سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران و سقوط ۵۸ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس بوک، از این کار فعلاً صرف نظر کرده است.
به گفته تحلیلگران، این اقدام فیس بوک بسیار منطقی و عقلانی به نظر میرسد، چراکه پس از این اتفاقات، محبوبیت این شبکه اجتماعی و از آن سو، اعتماد و استقبال کاربران از آن به شدت کاهش یافته است بنابراین انتظار میرود حتی با معرفی و عرضه اسپیکرهای هوشمند فیس بوک، هیچکس از خریداری آن استقبال نکند چون کاربران معتقد خواهند بود این گجت های هوشمند همواره از صدای آنها در منزل یا محل کار سوءاستفاده و جاسوسی میکند.
مدتی است که رسوایی فیس بوک در خصوص همکاری با یک نهاد تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و دسترسی آنها به اطلاعات خصوصی کاربران زبانزد خاص و عام شده است.
این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت بهگونهای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیسبوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کردهاند.