صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور جهانگیری

طرح آبیاری تحت فشار در روستای بادامک شهریار افتتاح شد

طرح آبیاری تحت فشار اراضی واقع در روستای بادامک شهریار روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان شهریار افتتاح شد.
طرح آبیاری تحت فشار اراضی واقع در روستای بادامک شهریار روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان شهریار افتتاح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، این طرح در مساحت ۲۰۵ هکتار و و از نوع سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت و سنتر پیوت و لینیر و با سرمایه گذاری ۱۷.۸ میلیارد ریال (۷.۵۵ میلیارد ریال کشاورزان و ۱۰.۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت) مورد بهره برداری قرار گرفته است.
صرفه جویی ۵۰ درصدی در مصرف آب، ارتفای ۵۰ درصدی بهره وری مصرف آب، افزایش ۲۰ درصدی میزان تولید و کاهش ۸۰ درصدی هزینه آبیاری از ویژگی‌های این طرح است.
**افتتاح شرکت کشت و صنعت برادران خرقانی
همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری در جریان سفر به شهرستان شهریار، سردخانه شرکت کشت و صنعت برادران خرقانی در روستای ابراهیم آباد را افتتاح کرد.
این سردخانه بصورت صد درصد دومداره در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح و برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است. ۸۰ درصد تجهیزات فنی این سردخانه توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.
ظرفیت کل این سردخانه ۲۴ هزار تن است که امروز فاز نخست آن با ظرفیت ۱۰ هزار تن افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این واحد صنعتی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری، محمد حسین مقیمی استاندار تهران و جمعی از مسئولان شهرستان شهریار حضور داشتند‌.