چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سلحشوری

در سازمان ملل تصویر درستی از زن ایرانی ارائه دادیم

نماینده مجلس شورای اسلامی حضور در نشست های بین المللی به خصوص در حوزه زنان را ضروری دانست و گفت: در نشست مقام زن تصویر درستی از زنان ایران ارائه دادیم و گفتیم که غالب مسایل مطرح شده، تبلیغات منفی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نماینده مجلس شورای اسلامی حضور در نشست‌های بین المللی به خصوص در حوزه زنان را ضروری دانست و گفت: در نشست مقام زن تصویر درستی از زنان ایران ارائه دادیم و گفتیم که غالب مسایل مطرح شده، تبلیغات منفی است.
پروانه سلحشوری، اظهار کرد: حضور ایران در این نشست‌ها می‌تواند درک درستی از جامعه ما به کشورهای دیگر منتقل کند؛ به همه گفتیم که به ایران بیایید و ببینید زنان در ایران از آزادی‌های لازم برخوردارند.
وی افزود: سعی کردیم در مدت حضور در این نشست، تا حد ممکن سو تفاهم را برطرف کنیم، بحث توانمندی‌های زنان به خصوص زنان روستایی را مطرح کردیم و فکر می‌کنم داشتن این گونه تجارب لازم است.
نشست مقام زن از ۱۳ تا ۲۳ مارس در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، در این نشست هیأتی به سرپرستی پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره موضوعات مطرح شده در این نشست اظهار کرد: در این مباحث، کشورها فقط به بیان دستاوردها و نکات مثبت خود نمی‌پردازند و اتفاقاً نقاط ضعف خود را مطرح می‌کنند تا بتوانند از تجارب و دستاوردهای دیگر کشورها در حل این مشکلات استفاده کنند.
سلحشوری اضافه کرد: کارگروه‌هایی که در حاشیه نشست‌های رسمی برگزار می‌شود، بسیار پربار است و تجاربی که کشورهای دیگر به دست آورده‌اند، مفید خواهد بود. ما هم گزارش‌هایی از وضعیت زنان در حال حاضر ارائه دادیم و یکی از موضوعات مهم در این نشست، مباحث مربوط به زنان روستایی بود که در کشور ما هم به آن توجه شده است.
وی با ابراز اینکه موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها سیاسی نبود، اظهار کرد: سعی کردیم توانمند سازی زنان روستایی، وضعیت و شرایط این زنان را تشریح کنیم؛ اگرچه معتقدم ما بهتر از اینها می‌توانستیم عمل کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی پذیرش فرهنگ‌های دیگر و نهراسیدن از بیگانه را منجر به رونق دانست و افزود: گفته می‌شود به ازای هر توریست بین ۱,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌شود، توریسم صنعتی است که خود ارز وارد می‌کند و می‌تواند مبلغ فرهنگ ما باشد.
سلحشوری با تاکید بر اینکه زنان ایران در حوزه گردشگری پیشرفت بسیاری داشته‌اند، ادامه داد: چه در بوم گردی، چه در توریسم غذایی و اینکه در روستاها مسافران و توریست‌ها اسکان داده می‌شوند، اقدامات مؤثری انجام شده است که می‌توانستیم آنها را هم پررنگ‌تر ارائه دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد با توسعه گردشگری و اهتمامی که به این موضوع داده می‌شود بتوانیم ورودی گردشگر داشته باشیم چرا که توسعه گردشگری یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در نیویورک از همه فرهنگ‌ها و کشورها حضور دارند، اظهار کرد: پذیرش فرهنگ‌های دیگر و نهراسیدن از بیگانه منجر به رونق می‌شود؛ ببینید همین سازمان ملل متحد چه درآمدی را نصیب آمریکا می‌کند؛ ما هم می‌توانیم کار کنیم.
سلحشوری ادامه داد: یکی از آرزوهای من این است که در ایران نشستی بین المللی داشته باشیم و بگوییم، دولت، مجلس و زنان ما چه اقداماتی انجام داده‌اند.
وی در پاسخ به اینکه بعد از تعطیلات نوروزی چه تجاربی را از این نشست به فراکسیون زنان منتقل می‌کنید، گفت: ما تنها هیأتی بودیم که در سه پنچ متفاوت حضور داشتیم و صحبت کردیم؛ نمایندگان کشورهای دیگر صحبتی نداشتند. حضور فعال ما در این نشست برای کشورها و مسئولان برگزاری آن، چشمگیر بود.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: پیام ما این خواهد بود که ما زنان می‌توانیم و از کشورهای دیگر هم عقب نیستیم اما لازمه آن، تلاش مضاعف و برطرف کردن مشکلات کوچک است. ما باید مساله را حل کنیم نه اینکه مسایل کوچک را به بحران تبدیل کنیم.
سلحشوری درباره دیدار دوجانبه هم اظهار کرد: با نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد دیدار داشتیم و از آنها برای سفر به ایران دعوت کردیم. البته پیش از این هم با پاکستانی‌ها دیدار داشتیم و خیلی مشتاق بودند که تجاربمان را در حوزه توانمند سازی زنان به خصوص زنان روستایی به اشتراک بگذاریم.