صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اجرای تئاتر در تعطیلات نوروزی

تعطیلی تئاتر در نوروز معنی ندارد

هادی مرزبان معتقد است علت شکل نگرفتن اجرای مستمر و برنامه ریزی شده تئاتر در ایام نوروز به این دلیل است که برای مدیران و مسئولان فرهنگی، تئاتر به مانند سینما جدی نیست.
هادی مرزبان معتقد است علت شکل نگرفتن اجرای مستمر و برنامه ریزی شده تئاتر در ایام نوروز به این دلیل است که برای مدیران و مسئولان فرهنگی، تئاتر به مانند سینما جدی نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، هادی مرزبان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره شکل گیری ساز و کاری جدی برای طرح اجرای تئاتر در تعطیلات نوروزی به مانند نوبت اکران نوروزی در سینما گفت: قبل از اینکه بخواهیم به موضوع اجرای تئاتر در ایام تعطیلات نوروزی بپردازیم باید ببینیم تئاتر برای مدیران و مسئولان فرهنگی امری جدی است یا نه. اگر برای سینما برنامه ریزی می‌شود و اکران نوروزی آن دارای اهمیت است به خاطر این است که مسئولان سینما را جدی گرفته و باورش دارند.
وی اظهار کرد: در تئاتر مدیرانی که آمده‌اند تنها وظیفه خود را انجام داده و رفته‌اند. اجرای تئاتر در نوروز به کنار، برای تئاتر آینده نامناسبی را متصور می‌شوم. البته با آمدن شهرام کرمی امید و چراغی در دل من روشن شده است زیرا او هم هنرمند تئاتر است و هم اجرا داشته پس درد تئاتری‌ها را می‌داند. به همه خانواده تئاتر آمدن شهرام کرمی را تبریک می گویم.
این هنرمند تئاتر تصریح کرد: معتقدم هنوز مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری ما را باور ندارند. آنها به این باور ندارند که تئاتر هنری است که می‌تواند بار را از روی دوش جامعه بردارد.
مرزبان معتقد است که اجرای نوروزی تئاتر از نوبت اکران نوروزی سینما مهمتر است زیرا شهروندان شهرهای دیگر که در تعطیلات عید به تهران سفر می‌کنند می‌توانند به تماشای آثار تئاتری بنشینند؛ آثاری که اکثر آنها امکان اجرا در شهرهای دیگر را ندارند.
کارگردان نمایش‌هایی چون «لبخند با شکوه آقای گیل» و «پلکان» ادامه داد: مدیران و مسئولان اول تئاتر را باور کنند و بعد برنامه ریزی برای آن به درستی انجام می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: به چه دلیل باید درهای سالن‌های تئاتری در ایام تعطیلات نوروز بسته شود؟ وقتی نگاه به تئاتر کارمندی و آماری باشد این اتفاق رخ می‌دهد. چراغ تئاتر باید در ایام تعطیلات نوروز نیز روشن باشد زیرا بهترین فرصت برای تماشای آثار مختلف توسط مخاطبان و علاقه مندان تهرانی و شهرهای دیگر است.