صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

مسئولان گردشگری 180 کشور به همدان سفر می کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از سال 97 به عنوان سالی پر خیر و برکت برای گردشگری این استان یاد کرد و گفت: در یکی از برنامه های در نظر گرفته شده، 180 وزیر و مقام گردشگری کشورهای مختلف به همدان سفر می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از سال ۹۷ به عنوان سالی پر خیر و برکت برای گردشگری این استان یاد کرد و گفت: در یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده، ۱۸۰ وزیر و مقام گردشگری کشورهای مختلف به همدان سفر می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، فاضل عبادی روز شنبه در گفت و گو اعلام کرد: سال ۹۷ اجلاس جهانی گردشگری در تیرماه و همزمان با جشنواره تصویرسازی آیات در این استان برگزار می‌شود و ۱۸۰ تن از وزیران و مقام‌های گردشگری کشورهای مختلف در شهر همدان حضور می‌یابند.
جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزیران گردشگری کشورهای آسیایی پیشنهاد کرد تا همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا تعیین شود که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای این اجلاس قرار گرفت و قرار است این رویداد بین المللی با حضور وزیران گردشگری ۳۴ کشور آسیایی در تیر ماه سال جاری در همدان برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هدف از برگزاری این رویداد بین المللی را معرفی جاذبه‌های گردشگری و مفاخر فرهنگی و ادبی این استان عنوان کرد و گفت: استان همدان به عنوان یک استان فرهنگی با مردمی مؤمن، مذهبی و مجاهد در عرصه‌های مختلف است و دارای ویژگی‌هایی همچون کثرت مفاخر و علما بوده و از این رو در نامگذاری سال‌ها نیز به این ویژگی توجهی خاص شده است.
وی افزود: سال ۹۴ به عنوان سال میرسیدعلی همدانی، سال ۹۵ به نام سیدجمال الدین اسدآبادی، سال ۹۶ به عنوان باباطاهر و سال ۹۷ نیز به عین القضات همدانی نامگذاری شده است.
عبادی تصریح کرد: کنگره آقا نجفی صاحب تفسیر انوار درخشان سال گذشته در همین راستا با پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور استادان و بزرگان علمی و فرهنگی در همدان برگزار شد.
وی همزمانی برپایی پایتخت گردشگری همدان با جشنواره تصویرسازی آیات را به فال نیک گرفت و گفت: مهمترین ویژگی جشنواره تصویرسازی آیات تقویت معرفت دینی بر پایه قرآن و عترت است و باید تلاش کنیم تا ضمن آشنا کردن نسل جوان با مفاهیم قرآنی، به تقویت آموزش معارف دینی از طریق تشکل‌های قرآنی بپردازیم و از طرف دیگر شخصیت‌های فرهنگی و هنری را معرفی و الگوسازی کنیم.
به گزارش ایرنا، جشنواره دوسالانه تصویرسازی آیات یکی از ۱۱ جشنواره هنری آیات است که به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که جشنواره تصویرسازی به میزبانی همدان در تیر ماه سال ۹۷ در دو بخش روایی و غیرروایی و همچنین بخش ویژه با محوریت سوره واقعه برپا خواهد شد.
البته تا زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره، چند نشست تخصصی و کارگاه علمی در تهران و همدان برگزار خواهد شد و دو رویکرد تصویرسازی از منظر تاریخچه و زمان جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.