صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا

25 نفر، اول فروردین 97 درحوادث رانندگی جاده های کشور جان باختند

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اول فروردین امسال 23 فقره تصادف منجر به فوت در جاده های کشور اتفاق افتاد که بر اثر این حوادث 25 نفر جان خود را از دست دادند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اول فروردین امسال ۲۳ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های کشور اتفاق افتاد که بر اثر این حوادث ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سردار موسی امیری روز پنجشنبه در پایگاه پلیس راه زنجان - قزوین در جمع خبرنگاران افزود: ۴۷ درصد از حوادث رانندگی نوروز امسال در جاده‌های کشور مربوط به واژگونی خودروها است.
وی اظهار کرد: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم در واژگونی وسایط نقلیه را دارد که رانندگان باید به این موضوع بسیار مهم توجه وافر کرده و در هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه رانندگان وسایط نقلیه باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه دقیق و جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که رانندگان در این ایام که جاده‌ها شلوغ و پرحجم است بیشترین همکاری را با عوامل پلیس راه دارند که این جای تقدیر دارد.
وی، تاکید کرد: رانندگانی متخلفی که در جاده‌های ارتباطی نسبت به حقوق دیگران بی توجهی کرده و همزمان ۲ تخلف حادثه ساز انجام دهند با برخورد قانونی پلیس راه مواجه شده و خودروی آنان به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.
امیری با اشاره به اینکه شرایط رانندگی در ایران در مقایسه با گذشته خوب شده و رفتارها تغییر کرده است افزود: بستن کمربند ایمنی یکی از این تغییر رفتارها می‌باشد که در زمان حاضر ۹۰ درصد رانندگان و سرنشینان جلو کمربندهای خود را می‌بندند و انتظار می‌رود سرنشینان عقب خودروها نیز نسبت به استفاده از کمربند، حساس باشند.
وی یادآوری کرد: در مجموع رفتار رانندگی در ایران رشد ملایمی دارد و امیدواریم رانندگان برای حفظ جان خود، سرنشینان و دیگران از تخلفات حادثه ساز پرهیز کرده و حین خستگی و خواب، در محل مطمئنی توقف کرده و پس از استراحت ادامه مسیر دهند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید براینکه سه عامل 'انسان، جاده و خودرو' در سوانح رانندگی نقش مهم دارند گفت: در وقوع سوانح رانندگی، بالای ۷۰ درصد مربوط به عامل انسانی نقش دارد و عامل 'جاده و خودرو' نیز در ردیف بعد قرار دارند.
امیری با بیان اینکه قریب ۹۰ درصد جاده‌های کشور ۲ طرفه است، افزود: طی چند روز اخیر انحراف به چپ نیز سهم ۴۰ درصدی در وقوع تصادفات رانندگی داشت و لازم است رانندگان به این مورد بسیار مهم دقت کنند چراکه لحظه‌ای غفلت باعث برخورد رخ به رخ خودروها شده و شدت تصادف و میزان صدمات و تلفات جانی را افزایش می‌دهد.
وی با تاکید براینکه مسافران نوروزی در سفرها، صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند تا شادی‌ها به کام هیچکس تلخ نشود، به وجود نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور اشاره و تصریح کرد: قریب سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد که این نقاط شناسایی و مشخص شده‌اند و در ایام نوروز این نقاط آشکارسازی شده است اما در طول سال باید از سوی دستگاه مربوط اصلاح شود.
امیری تاکید کرد: نصب سیستم‌های هوشمند و کنترل کننده برای پوشش هرچه بهتر و بیشتر جاده‌های کشور نیازمند سرمایه است؛ به هرحال پلیس راه در جاده‌ها حضور پرنگ تری دارد و در صورت مشاهده رانندگان متخلف و حادثه ساز، بر اساس قانون و بی هیچ اغماضی با خاطیان برخورد می‌کند.
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی هنگام انتقال یا پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که در این راستا باید به تکنسین‌های اورژانس آموزش‌های لازم در خصوص احیای مصدومان داده شود.