صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر کشور

مردم بیش از هرچیز به امید و نشاط نیاز دارند

وزیر کشور در بیان سیاست های کاری این وزارتخانه اظهار داشت: پس از امنیت، موضوع تقویت امید و نشاط به عنوان مهمترین نیاز امروز جامعه ، دومین اولویت کاری ماست.
وزیر کشور در بیان سیاست‌های کاری این وزارتخانه اظهار داشت: پس از امنیت، موضوع تقویت امید و نشاط به عنوان مهمترین نیاز امروز جامعه، دومین اولویت کاری ماست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی که در نخستین روز سال ۹۷ به تاکید رئیس جمهوری بر افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و تمرکز بر این موضوع را دستور کار این وزارتخانه نام برد.
وی گفت که وزارت کشور برای هر کدام از این موارد در سال ۹۷ برنامه دارد.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور رحمانی فضلی اولویت نخست در سال نو را باتوجه به پیش‌بینی‌ها، کماکان حفظ امنیت با هدف ایجاد زیربنای فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی عنوان کرد اما کسب رضایتمندی مردم را هم جزو پیگیری‌های جدی این وزارتخانه و نهادهای تابعه برشمرد.
او توضیح داد: حدود ۵ میلیون نفر روزانه به ادارات در سراسر کشور مراجعه می‌کنند جلب رضایت نسبی آنها را به عنوان دستورالعمل به استانداران و فرمانداران ابلاغ کرده‌ام.
وی با بیان اینکه ما در معرض آزمون بسیار بزرگی قرار داریم، گفت: تمام توفیقات ما از اول انقلاب تاکنون مدیون انسجام و وحدت و همدلی همه مردم تحت منویات مقام معظم رهبری و امام راحل بوده است امیدوارم در سال ۹۷ هم با نگاه وحدت گرایانه و انسجام و همکاری و همدلی بتوانیم سال خوبی داشته باشیم.
وزیر همچنین در شرح مهمترین شاخص‌های کاری وزارت کشور در سال ۹۶ گفت: در وهله اول برگزاری انتخابات و برقراری امنیت کشور قرار داشت که مسئولیت آن با وزارت کشور و شورای امنیت کشور است و بنده مسئولیت آنها را برعهده دارم لذا در این حوزه بسیار موفق بوده‌ایم.
وی به این سوال که به کارنامه وزارت تحت امر خود در دولت یازدهم و دوازدهم چه نمره‌ای می‌دهد، با بیان اینکه دیگران باید به عملکرد او نمره دهند پاسخ داد: وقتی می‌گوئیم به وزارت کشور نمره می‌دهیم این‌طور نیست که این نمره را به رحمانی بدهیم بلکه این نمره در ابتدا متعلق به وزارت کشور، کارکنان و فرمانداران و استانداران است، زیرا اجرایی شدن تصمیمات برعهده آنها در سراسر کشور است.
وی تاکید کرد: هیچ دستگاهی مانند وزارت کشور بعد حاکمیتی ندارد.
رحمانی فضلی افزود: از نظر تنوع کاری نیز مسائل امنیتی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر درچارچوب کاری وزارت کشور قرار دارد که نشان دهنده وسعت کار است پس باتوجه به این موارد من به کارکنان زحمتکش و همکارانمان در وزارت کشور نمره ۱۸.۵ می‌دهم.