صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان خبر داد:

بهره مندی ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریالی واحدهای اقتصادی و اقشار مردم استان سیستان و بلوچستان از تسهیلات بانک سپه

مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان از رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه در استان خبر داد.
مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان از رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه در استان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمد حسن براتی ضمن اعلام خبر فوق افزود: بانک سپه برای کمک به تولید و اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی و اقشار مختلف مردم استان سیستان و بلوچستان تا پایان دی ماه سالجاری پرداخت کرده است.
* اختصاص ۵۰ درصد تسهیلات به بخش صنعت و معدن
براتی اظهار داشت: بر اساس اولویت‌های استان سیستان و بلوچستان مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن بانک سپه حدود ۵۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص داده است.وی رقم تسهیلات پرداختی بانک سپه به فعالان بخش صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان را هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال تا پایان دی ماه سالجاری اعلام کرد.
* پرداخت ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش خدمات و بازرگانی استان
مدیر شعب منطقه استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک سپه برای فراهم کردن امکان توسعه تجارت استان ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات تا پایان دی ماه سالجاری به فعالان بخش بازرگانی و خدمات پرداخت کرده است.
* اعطای ۴۴۸ میلیارد ریال وام به بخش مسکن و ساختمان
براتی در خصوص پرداخت تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان، گفت: بانک سپه ۴۴۸ میلیارد ریال تسهیلات تا پایان دی ماه سالجاری به بخش مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.
وی تسهیلات پرداختی بانک سپه به بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تا پایان دی ماه امسال را ۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
* کسب رتبه در رشد منابع طی سه سال متوالی
مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اعتماد بالای آحاد مردم استان سیستان و بلوچستان به بانک سپه، تصریح کرد: منابع این بانک با ۲۷ درصد رشد از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در پایان سال گذشته به ۸ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال در پایان دی ماه سالجاری رسیده است.
براتی گفت: در سه سال اخیر بانک سپه از نظر رشد منابع رتبه اول در شبکه بانکی استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بانک سپه به اذعان بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی کشور یکی از بانک‌های منضبط نظام بانکی کشور بوده و رشد منابع این بانک در استان با رعایت مقررات و بخشنامه‌های بانک مرکزی محقق شده است.
* اولین بانک استان در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط هستیم
براتی ضمن اشاره به اهمیت واحدهای کوچک و متوسط در اشتغالزایی، تصریح کرد: بانک سپه طی ۱۰ ماهه سالجاری ۷۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه عمده تسهیلات بانک سپه در استان سیستان و بلوچستان به فعالان بخش تولید (دامداری و صنعت و معدن) پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بانک سپه با پرداخت ۲۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در سال ۹۵ رتبه اول را بین بانک‌های استان سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داد و ما سعی خواهیم کرد این رتبه را در سالجاری هم حفظ کنیم.
* راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ با حمایت بانک سپه
مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بانک سپه در راستای سیاست‌های دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری حمایت از طرح‌های کلان را به صورت جدی دنبال کرده و طرح‌های بزرگی نظیر، سیمان تیس با تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد ریالی و ۲۳ میلیون و۶۳۰ هزار یورو منابع ارزی این بانک در استان عملیاتی شده است.
وی تأکید کرد: بانک سپه آماده است واحدهای بزرگ و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان را در افزایش ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی کمک کند.
* پرداخت ۱۷۵۶ فقره وام ازدواج به جوانان استان
براتی به ضرورت کمک نظام بانکی به تسهیل و تسریع ازدواج جوانان در اقصی نقاط کشور به ویژه در استان‌های نظیر سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بانک سپه در راستای عمل به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال ۹۵، ۱۴۷۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۴۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال پرداخت کرد.
وی افزود: در پایان بهمن ماه سالجاری بانک سپه ۱۷۵۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در استان سیستان و بلوچستان به متقاضیان پرداخت کرده است.
* حمایت از اقشار آسیب پذیر
براتی اظهار داشت: بانک سپه در کنار ارائه خدمات بانکی به اقشار مختلف به ویژه فعالان اقتصادی و مؤثر در تولید و اشتغال از کمک به اقشار آسیب پذیر غافل نبوده و ۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.
وی در خصوص مشارکت بانک سپه در کارهای عام المنفعه استان سیستان و بلوچستان گفت: این بانک برای حمایت از مردم محروم به ساخت مدارس در مناطق مرزی استان کمک کرده و مدرسه روستای نوکجوی شهرستان خاش توسط بانک سپه احداث شده است.
براتی با اشاره به جوان بودن جمعیت استان سیستان و بلوچستان و نیاز مبرم به فضاهای ورزشی و تقویت ورزش استان افزود: طی سه سال گذشته و به جهت حمایت از ورزش استان بانک سپه حامی تیم هندبال جوانان استان بوده که در این خصوص به موفقیت‌هایی نیز در کشور دست یافته است. مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان یادآور شد: بانک سپه همچنین برای کمک به ترویج فرهنگ قرآنی در استان، مدرسه دارالقرآن شهرستان خاش را حمایت مالی کرد.
* گسترش فعالیت‌های ارزی بانک سپه در استان
مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: مرزهای طولانی آبی و خشکی این استان با کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس موقعیت ویژه ای به سیستان و بلوچستان بخشیده است به همین خاطر نخستین بانک ایرانی با تکیه بر توانمندی کارکنان خود در حوزه‌های مختلف بانکی به خصوص فعالیت‌های ارزی آماده ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و کمک به توسعه صادرات غیر نفتی از این استان است.
وی به موفقیت‌های بانک سپه در حوزه فعالیت‌های ارزی پس از رفع تحریم نا عادلانه بانک سپه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بانک سپه با صدور حدود ۲۰ میلیون دلار حواله ارزی ،۲ میلیون دلار گشایش اعتبار اسنادی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بروات وصولی در سال جاری عملکرد قابل قبولی داشت.