پروفسور علی اکبر فرهنگی در " همایش نقش صنعت چاپ در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" که به همت انجمن علمی فناوری چاپ ایران و مجتمع چاپ آراد برگزار شد از صنعت چاپ به عنوان صنعت زیربنایی در توسعه فرهنگ و تمدن جهانی یاد و خاطرنشان کرد: دانشگاهها و دانشکدههای مرتبط با رسانه و ارتباطات مسائل چاپ و بسته بندی را در اولویت قرار دهند.
پروفسور علی اکبر فرهنگی در " همایش نقش صنعت چاپ در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" که به همت انجمن علمی فناوری چاپ ایران و مجتمع چاپ آراد برگزار شد از صنعت چاپ به عنوان صنعت زیربنایی در توسعه فرهنگ و تمدن جهانی یاد و خاطرنشان کرد: دانشگاهها و دانشکدههای مرتبط با رسانه و ارتباطات مسائل چاپ و بسته بندی را در اولویت قرار دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن علمی فناوری چاپ ایران، این استاد برجسته ارتباطات بر اولویت قرار گرفتن صنعت چاپ از سوی نظام آموزش عالی کشور تاکید و یادآور شد: چرا باید بعد از ۵۰۰ سال که از عمر گوتنبرگ میگذرد تازه در کشورمان تحصیلات تکمیلی در رشته چاپ داشته باشیم که به نظر میرسد دانشگاهها به عنوان اولویت به این موضوع نپرداختند.
پروفسور فرهنگی در عین حال به فرصتهای پیش روی صنعت چاپ اشاره و تصریح کرد: ایران ظرفیتها و توانمندیهای بسیاری در صنعت دارد و میتواند بازار منطقه را در اختیار بگیرد به شرط آنکه دانشگاهها و مراکز علمی و صنعتی در کنارهم برای آینده این صنعت برنامه ریزی نمایند.
وی که از چهرههای فرهنگی سال کشورمان در حوزه رسانه و ارتباطات محسوب میشود بر جدی گرفته شدن صنعت چاپ در سرفصلهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاههای مطرح کشورمان باید بدانند صنعت چاپ هر روز رونق و اهمیت بیشتری پیدا میکند و آینده اقتصاد، صنعت و تولید موفق در گرو توجه به صنعت چاپ است.
دکتر فرهنگی با اشاره به فعالیتهای انجمن علمی فناوری چاپ ایران در توجه جدی به ارتباط دانشگاه و صنعت چاپ گفت: انجمن علمی فناوری چاپ ایران و مجتمع چاپ آراد امروز نشان دادند برای ارتباط دانشگاه و صنعت تلاش میکنند و ما امیدواریم آینده صنعت چاپ با ارتباط سازنده فعالان صنعت و دانشگاه در بخش چاپ هر روز بیشتر از دیروز رونق پیدا کند.
بیش از ۴۰۰ هزار نفر در صنعت چاپ کشور فعال هستند
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در موضوع اقتصاد مقاومتی باید توجه و توسعه چاپ و بسته بندی به عنوان یکی از زیرساختهای بنیادی هر توسعهای در کشور باشد خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد متکی بر سرمایههای انسانی و مادی داخلی است و رویکردی صادرات محور دارد.
بیطرفان در ادامه تاکید کرد: ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ساخت ایران و زمینه سازی برای تقویت حس تعصب نسبت به این مهم نیازمند عزم ملی است.
وی تنها راهکار برای رفع بیکاری جوانان، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش کیفیت و تولید انبوه و کاهش قیمت تمام شده از یک سو و تقویت باور عمومی نسبت به made in Iran و مصرف کالاها و خدمات ایرانی توسط آحاد مردم از سوی دیگر است.
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران یکی از گلوگاههای تأثیرگذار در کاهش اقبال جامعه نسبت به خرید کالاهای ایرانی را نداشتن کیفیت قابل رقابت در حوزه طراحی بسته بندی و غفلت تولید کنندگان نسبت به خلاقیت و نوآوری مستمر در حوزه چاپ و بسته بندی و عدم ایجاد بسترهای لازم برای خلق، توسعه و بکارگیری شرکتهای دانش بنیان در حوزه صنعت چاپ است.
مهندس محمد بیطرفان با اشاره به اینکه صنعت چاپ یکی از صنایع کلیدی در توسعه اشتغال و اقتصاد کشورهاست گفت: ما امروز خوشحالیم که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در صنعت چاپ کشور فعال هستند و مجموعهای مثل چاپ آراد با جوانان و نیروهای خوشفکر توانسته در سالهای سخت اقتصادی کشور بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم برای دانش آموختگان و جوانان ایجاد کند.
وی توسعه کشوری مثل آلمان را مدیون تعصب ملی آنها نسبت به تولید و مصرف کالای ملی دانست و یادآور شد: صنعت چاپ افتخار دارد در قالب مجتمعهای چاپ و بسته بندی در خدمت تولید و مصرف کالای ملی و داخلی باشد.
صنعت چاپ برای فارغ التحصیلان اشتغالزاست
مهندس مرتضی حاکی کارآفرین جوان و مدیرعامل مجتمع چاپ آراد نیز گفت: صنعت چاپ یک صنعت مادر است و با سرمایه گذاری کم میتواند اشتغال آسان و فراوانی ایجاد کند و ما توانستیم با همه مشکلات اقتصادی و رکود بیش از هفتاد شغل مستقیم و ۲۵۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.
این کارآفرین فعال کشورمان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد نیروهای ما دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اظهار داشت: صنعت چاپ نیازمند حمایت واقعی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و یکی از نیازهای اساسی ما داشتن شهرک ویژه و تخصصی چاپ است که هنوز در کشور وجود ندارد و میتواند نقش بسیار مهمی در متشکل کردن توان داخلی برای ورود به بازارهای منطقه و جهان باشد.
مدیر آراد افزود: این شرکت اکنون پس از گذشت چندین سال خدمت صادقانه در میان آنانی که کیفیت، سرعت و قیمت را در صنعت چاپ، همگام میخواهند، با نام مجتمع چاپ آراد نامی آشناست و تلاش مجموعه در جذب، بکارگیری و نگهداشت نیروی کار جوان، پویا و متخصص در کنار همراهی مشتریان وفادار، جایگاه مجتمع چاپ آراد را هر روز انسجامی بیشتر می بخشد.
چاپ از صنایع اولویت دار دنیاست
دکتر مهرداد بیات استاد دانشگاه نیز در این همایش با اشاره به اینکه صنعت چاپ در دنیا بیش از پانصد سال سابقه دارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که تازه به فکر افتادیم که باید در مقاطع کارشناسی ارشد نیرو تربیت کنیم و باید به ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه اهمیت بدهیم.
وی با اشاره به اینکه توجه به منابع انسانی و سرمایههای اجتماعی( social capital ) در توسعه یک صنعت بسیار مهم است گفت: در صنعت چاپ با آموزش مستمر و هدفمند میتوان به اقتصاد و تولید این بخش به عنوان سه اولویت اول دنیا جامه عمل پوشید.
عشق و تلاش رمز موفقیت در کارآفرینی است
دکتر بابک فربودنیا مدرس دانشگاه و فعال در حوزه کارآفرینی نیز در این همایش بر توجه جدی دانشگاهها و فعالان صنعت چاپ به اقتصاد و اشتغال این بخش اشاره کرد و گفت: آینده اقتصاد دنیا در بخش چاپ و بسته بندی رقم میخورد و تا دیر نشده باید حضور جدی خود را به رخ بازار منطقه بکشیم و مشتریان و بازار خود را شناسایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مجموعهای در عرصه اشتغال و کارآفرینی موفق نخواهد شد مگر با دو ابزار عشق و تلاش که لازم و ملزوم یکدیگر هشتند و در این راه خانوادهها نقش کلیدی دارند.
این همایش در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حالی در سالن همایشهای سرای محله کاظم آباد (بنی هاشم) تهران برگزار شد که توجه به جایگاه راهبردی صنعت چاپ برای رونق تولیدات داخلی در بخشهای مختلف یک ضرورت اساسی و انکارناپذیر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن علمی فناوری چاپ ایران، این استاد برجسته ارتباطات بر اولویت قرار گرفتن صنعت چاپ از سوی نظام آموزش عالی کشور تاکید و یادآور شد: چرا باید بعد از ۵۰۰ سال که از عمر گوتنبرگ میگذرد تازه در کشورمان تحصیلات تکمیلی در رشته چاپ داشته باشیم که به نظر میرسد دانشگاهها به عنوان اولویت به این موضوع نپرداختند.
پروفسور فرهنگی در عین حال به فرصتهای پیش روی صنعت چاپ اشاره و تصریح کرد: ایران ظرفیتها و توانمندیهای بسیاری در صنعت دارد و میتواند بازار منطقه را در اختیار بگیرد به شرط آنکه دانشگاهها و مراکز علمی و صنعتی در کنارهم برای آینده این صنعت برنامه ریزی نمایند.
وی که از چهرههای فرهنگی سال کشورمان در حوزه رسانه و ارتباطات محسوب میشود بر جدی گرفته شدن صنعت چاپ در سرفصلهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاههای مطرح کشورمان باید بدانند صنعت چاپ هر روز رونق و اهمیت بیشتری پیدا میکند و آینده اقتصاد، صنعت و تولید موفق در گرو توجه به صنعت چاپ است.
دکتر فرهنگی با اشاره به فعالیتهای انجمن علمی فناوری چاپ ایران در توجه جدی به ارتباط دانشگاه و صنعت چاپ گفت: انجمن علمی فناوری چاپ ایران و مجتمع چاپ آراد امروز نشان دادند برای ارتباط دانشگاه و صنعت تلاش میکنند و ما امیدواریم آینده صنعت چاپ با ارتباط سازنده فعالان صنعت و دانشگاه در بخش چاپ هر روز بیشتر از دیروز رونق پیدا کند.
بیش از ۴۰۰ هزار نفر در صنعت چاپ کشور فعال هستند
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در موضوع اقتصاد مقاومتی باید توجه و توسعه چاپ و بسته بندی به عنوان یکی از زیرساختهای بنیادی هر توسعهای در کشور باشد خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد متکی بر سرمایههای انسانی و مادی داخلی است و رویکردی صادرات محور دارد.
بیطرفان در ادامه تاکید کرد: ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ساخت ایران و زمینه سازی برای تقویت حس تعصب نسبت به این مهم نیازمند عزم ملی است.
وی تنها راهکار برای رفع بیکاری جوانان، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش کیفیت و تولید انبوه و کاهش قیمت تمام شده از یک سو و تقویت باور عمومی نسبت به made in Iran و مصرف کالاها و خدمات ایرانی توسط آحاد مردم از سوی دیگر است.
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران یکی از گلوگاههای تأثیرگذار در کاهش اقبال جامعه نسبت به خرید کالاهای ایرانی را نداشتن کیفیت قابل رقابت در حوزه طراحی بسته بندی و غفلت تولید کنندگان نسبت به خلاقیت و نوآوری مستمر در حوزه چاپ و بسته بندی و عدم ایجاد بسترهای لازم برای خلق، توسعه و بکارگیری شرکتهای دانش بنیان در حوزه صنعت چاپ است.
مهندس محمد بیطرفان با اشاره به اینکه صنعت چاپ یکی از صنایع کلیدی در توسعه اشتغال و اقتصاد کشورهاست گفت: ما امروز خوشحالیم که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در صنعت چاپ کشور فعال هستند و مجموعهای مثل چاپ آراد با جوانان و نیروهای خوشفکر توانسته در سالهای سخت اقتصادی کشور بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم برای دانش آموختگان و جوانان ایجاد کند.
وی توسعه کشوری مثل آلمان را مدیون تعصب ملی آنها نسبت به تولید و مصرف کالای ملی دانست و یادآور شد: صنعت چاپ افتخار دارد در قالب مجتمعهای چاپ و بسته بندی در خدمت تولید و مصرف کالای ملی و داخلی باشد.
صنعت چاپ برای فارغ التحصیلان اشتغالزاست
مهندس مرتضی حاکی کارآفرین جوان و مدیرعامل مجتمع چاپ آراد نیز گفت: صنعت چاپ یک صنعت مادر است و با سرمایه گذاری کم میتواند اشتغال آسان و فراوانی ایجاد کند و ما توانستیم با همه مشکلات اقتصادی و رکود بیش از هفتاد شغل مستقیم و ۲۵۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.
این کارآفرین فعال کشورمان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد نیروهای ما دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اظهار داشت: صنعت چاپ نیازمند حمایت واقعی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و یکی از نیازهای اساسی ما داشتن شهرک ویژه و تخصصی چاپ است که هنوز در کشور وجود ندارد و میتواند نقش بسیار مهمی در متشکل کردن توان داخلی برای ورود به بازارهای منطقه و جهان باشد.
مدیر آراد افزود: این شرکت اکنون پس از گذشت چندین سال خدمت صادقانه در میان آنانی که کیفیت، سرعت و قیمت را در صنعت چاپ، همگام میخواهند، با نام مجتمع چاپ آراد نامی آشناست و تلاش مجموعه در جذب، بکارگیری و نگهداشت نیروی کار جوان، پویا و متخصص در کنار همراهی مشتریان وفادار، جایگاه مجتمع چاپ آراد را هر روز انسجامی بیشتر می بخشد.
چاپ از صنایع اولویت دار دنیاست
دکتر مهرداد بیات استاد دانشگاه نیز در این همایش با اشاره به اینکه صنعت چاپ در دنیا بیش از پانصد سال سابقه دارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که تازه به فکر افتادیم که باید در مقاطع کارشناسی ارشد نیرو تربیت کنیم و باید به ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه اهمیت بدهیم.
وی با اشاره به اینکه توجه به منابع انسانی و سرمایههای اجتماعی( social capital ) در توسعه یک صنعت بسیار مهم است گفت: در صنعت چاپ با آموزش مستمر و هدفمند میتوان به اقتصاد و تولید این بخش به عنوان سه اولویت اول دنیا جامه عمل پوشید.
عشق و تلاش رمز موفقیت در کارآفرینی است
دکتر بابک فربودنیا مدرس دانشگاه و فعال در حوزه کارآفرینی نیز در این همایش بر توجه جدی دانشگاهها و فعالان صنعت چاپ به اقتصاد و اشتغال این بخش اشاره کرد و گفت: آینده اقتصاد دنیا در بخش چاپ و بسته بندی رقم میخورد و تا دیر نشده باید حضور جدی خود را به رخ بازار منطقه بکشیم و مشتریان و بازار خود را شناسایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مجموعهای در عرصه اشتغال و کارآفرینی موفق نخواهد شد مگر با دو ابزار عشق و تلاش که لازم و ملزوم یکدیگر هشتند و در این راه خانوادهها نقش کلیدی دارند.
این همایش در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حالی در سالن همایشهای سرای محله کاظم آباد (بنی هاشم) تهران برگزار شد که توجه به جایگاه راهبردی صنعت چاپ برای رونق تولیدات داخلی در بخشهای مختلف یک ضرورت اساسی و انکارناپذیر است.