صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کتاب خداحافظ بانک ها

«خداحافظ بانک‌ها» به چاپ رسید

«خداحافظ بانک‌ها؟: چگونه بانکداری خرد در حال جایگزینی، کم‌رنگ شدن و حذف توسط استارت‌آپ‌های فناوری است و آن‌ها برای نجات چه کاری می‌توانند انجام دهند» منتشر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا «خداحافظ بانک‌ها؟: چگونه بانکداری خرد در حال جایگزینی، کم‌رنگ شدن و حذف توسط استارت‌آپ‌های فناوری است و آن‌ها برای نجات چه کاری می‌توانند انجام دهند» منتشر شد.‌‌‌‌‌‌‌
این کتاب نوشته جیمز هیکاک با ترجمه رضا قربانی و مینا والی در ۱۷۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.
«خداحافظ بانک‌ها؟» با این بخش‌ها همراه است: «تجزیه بانک‌ها: استارت‌آپ‌ها و جز مورد هدف‌شان در مدل بانک‌داری»، «جایگزینی، کم‌رنگ کردن، حذف واسطه: یک سناریوی سه‌مرحله‌ای که در حال اجراست»، «مردم، فرهنگ و فناوری؛ چالش‌هایی که صنعت بانکداری با آن روبه‌رو است»، «معرفی یک بتابانک: چگونه متصدیان می‌توانند پاسخ دهند».
همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این روزها تکنولوژی، بخش‌هایی مانند خرده‌فروشی، رسانه‌ها و حمل و نقل را متحول کرده است؛ در حال حاضر برخی در زمینه مدل‌های کسب و کار بانکداری خرد نیز در جستجوی این دگردیسی هستند. در کتاب «خداحافظ بانک‌ها؟» جمیز هیکاک و شین ریچموند به توضیح نقش استارت‌آپ‌ها در این تحول پرداخته‌اند و این‌که آن‌ها کدام یک از بخش‌های بانکداری را به تسخیر خود درمی‌آورند. این کتاب نشان می‌دهد که این تهاجم شیرین چگونه راه خودش را پیدا می‌کند و بسیاری از بخش‌های قدیمی با بازیگران جدید جایگزین و به مرور کم‌رنگ و حذف می‌شوند. این یافته‌ها در تحقیقات گسترده و گفت‌وگو با مدیران ارشد بانک‌های بزرگ به دست آمده است. هیکاک و ریچموند با این پیشنهاد که بانک‌های سنتی نیاز به بازتولید خودشان دارند پیشنهاد راه‌اندازی بتابانک را داده‌اند: یک سازمان چابک، مستقل و مناسب برای آینده که در این کتاب در یک مدل ده‌وجهی شرح داده شده است. این کتاب کوتاه یک متن تأثیرگذار، مهم و تجزیه و تحلیلی به موقع درباره نیروهایی است که آینده سرویس‌های مالی را شکل می‌دهند. پیام آن به رهبران و مدیران، نمی‌تواند ساده‌تر از این باشد: خودتان را تطبیق دهید یا برای انقراض آماده باشید.