صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جشن اینک بهار

جشن «اینک بهار» در کتابشهرهای ایران آغاز شد

سومین بهاریه کتاب «کتابشهر ایران» با عنوان «اینک بهار» از امروز به مدت دو هفته در تمام شعبه های این مرکز در سراسر کشور برپا شده است.
 
سومین بهاریه کتاب «کتابشهر ایران» با عنوان «اینک بهار» از امروز به مدت دو هفته در تمام شعبه‌های این مرکز در سراسر کشور برپا شده است.
به گزارش کسب و کار به نقل از ایرنا، حامد شفیق، مدیرعامل کتابشهر ایران با اعلام این خبر گفت: اینکه هدف از عیدانه های کتاب، بالا بردن سرانه مطالعه و ترغیب مردم به کتابخوانی است، ادعای گزافی است؛ چرا که مساله سرانه پایین مطالعه در کشور، پیچیده‌تر از تخفیف‌های مقطعی کتاب در نمایشگاه‌ها و عیدانه های کتاب است و ریشه یابی آن به پژوهش و برنامه ریزی گسترده نیاز دارد.
وی افزود: یکی از اهداف ما از عیدانه ها و بهاریه‌های کتاب، فراهم کردن زمینه برای آن دسته از شهروندانی است که می‌خواهند کتاب عیدی بدهند و یا علاقه مند مطالعه در ایام نوروز هستند اما به دلیل بضاعت اندک اقتصادی به ویژه در این ایام سال که هزینه‌های خانوار سرسام آور است، قادر به خرید کتاب و محصولات فرهنگی نیستند.
مدیرعامل کتابشهر ایران با بیان اینکه این مؤسسه به عنوان یک شرکت سهامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، مأموریت توسعه پایانه‌های فروش کتاب و محصولات فرهنگی را در کشور به عهده دارد، تاکید کرد: یکی از مصادیق این مأموریت بالا بردن سطح دسترسی شهروندان به کتاب و اقلام فرهنگی است که عیدانه های کتاب کتابشهر در مناسبت‌های مذهبی و ملی با همین هدف برپا می‌شود.
به گفته شفیق، شهروندان می‌توانند با شرکت در جشن «اینک بهار» کتابشهرهای ایران در مناطق مختلف کشور از مزایا و تسهیلات این ویژه برنامه نوروزی بهره مند شوند.
وی درباره تفاوت بهاریه کتاب کتابشهر با «عیدانه کتاب» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در طرح عیدانه وزارت ارشاد، تخفیفی که کتاب فروشی‌ها به مشتریان می‌دهند به آنها بازگردانده می‌شود، اما در کتابشهر از یک طرف این تخفیف ما به ازایی ندارد و از طرف دیگر بهاریه کتاب شامل تسهیلات دیگری از جمله شرکت در مسابقات کتابخوانی، دریافت هدایای فرهنگی، دریافت کارت مشتریان وفادار و دیگر موارد می‌شود.
شفیق با بیان اینکه مخاطبان هدف کتابشهر ایران همه اعضای خانواده هستند، خاطرنشان کرد: در طول بیش از یک دهه فعالیت کتابشهر تلاش کرده‌ایم که فعالیت‌های این فروشگاه زنجیره‌ای شعار «کتابشهر، کتاب فروشی خانواده ایرانی» باشد و اقلام فرهنگی مورد نیاز همه سنین از کودک، نوجوان و جوان گرفته تا میانسال و کهنسال اعم از زن و مرد را تأمین کنیم.
علاقه‌مندان جهت بهره مندی از تسهیلات سومین بهاریه کتاب «اینک بهار» از امروز شنبه، ۲۶ اسفند تا جمعه ۱۰ فروردین می‌توانند به شعبه‌های مختلف کتابشهر مراجعه کنند.
دریافت اطلاعات بیشتر درباره این طرح نوروزی، پراکندگی جغرافیایی، نشانی و فعالیت‌های ۴۲ شعبه کتابشهر از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این مؤسسه به نشانی www.ketabshahr.com امکانپذیر است.
مؤسسه کتابشهر ایران فروشگاه زنجیره‌ای کتاب و محصولات فرهنگی است که از سال ۸۳ تاکنون ۴۲ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ۲۱ استان کشور راه‌اندازی کرده است.