صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نقاشی راسمولر در موزه جهان نما رونمایی شد

موزه جهان نما به مناسبت فرا رسیدن نوروز از اثر راسمولر نقاش و مجسمه ساز آلمانی برای نخستین بار رونمایی کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا موزه جهان نما در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای خود از آثار مخزن، با نمایش اثری از راسمولر نقاش آلمانی به استقبال نوروز رفته است.
این اثر با عنوان 'فضای درونی' با تکنیک لیتوگرافی در ابعاد ۸۰*۶۰ سانتیمتر است و برای نخستین بار در موزه جهان نما در معرض نمایش قرار گرفته است.
راسمولر نقاش و مجسمه ساز آلمانی در سال ۱۹۷۰ با انجام کارهای فضایی بزرگ در زوریخ به شهرت رسید. وی همزمان با خلق آثار هنری به جمع آوری مجموعه‌های هنری نیز پرداخته و بهترین نمایشگاه‌های خود را در پاریس، دوسلدورف، مادرید، بارسلونا و دیگر مکان‌های پیشگام هنری برگزار کرده است. او همچنین با آثار خود، تحرکات نوآورانه‌ای را برای آموزش هنر ارائه کرده است.
موزه جهان نما همزمان با این رونمایی، دو اثر دیگر از سالوادور دالی نقاش، تصویرگر و طراح اسپانیایی و حسین زنده رودی از بنیانگذاران مکتب سقاخانه و پیشگام شیوه نقاشیخط در ایران را نیز در معرض نمایش قرار داده است.
موزه جهان نما واقع در بخش غربی کاخ صاحبقرانیه در دهه پنجاه برای نگهداری و نمایش آثار اهدایی به خاندان پهلوی و یا خریداری شده توسط آنان آماده شده بود و شامل گنجینه‌ای از آثار تاریخی و هنری از فرهنگ‌های مختلف جهان است.
بنابر اعلام مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، علاقه مندان برای بازدید از این آثار در ایام نوروز می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ به موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند. مجموعه تا ساعت ۱۹ فعال است.