صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کدام استان بیشترین کاروانسرای تاریخی را در کشور دارد؟

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان از این استان به عنوان استان کاروانسراها نام برد و گفت: سمنان از نظر تعداد، بیشترین کاروانسراهای تاریخی را در کشور به خود اختصاص داده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان از این استان به عنوان استان کاروانسراها نام برد و گفت: سمنان از نظر تعداد، بیشترین کاروانسراهای تاریخی را در کشور به خود اختصاص داده است.
محمد جهانشاهی با بیان این‌که سمنان خانه همه ایرانیان است و آماده استقبال از مسافران نوروزی هستیم، افزود: استان سمنان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و برنامه‌های پیش‌بینی شده، آماده استقبال شایسته از مسافران نوروزی است.
وی افزود: سمنان، استان کاروانسراهاست و بیشترین تعداد کاروانسراهای کشور در این استان قرار دارند، بسیاری از این کاروانسراها از کنار جاده قابل مشاهده‌اند و مسافران نوروزی می‌توانند در تعدادی از این کاروانسراها اقامت نیز داشته باشند
وی با اشاره به برپایی نوروزگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان، گفت: بیش از ۱۰۵۰ دقیقه برنامه آئینی و فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و استقبال از مسافران نوروزی در این استان اجرا می‌شود.
جهانشاهی با اشاره به ارسال پیامک خوشامدگویی به مسافران نوروزی به محض ورود به استان سمنان، گفت: در این پیامک لینک اپلیکیشن معرفی جاذبه‌های استان و سایر اطلاعات مورد نیاز گردشگران، ارسال می‌شود.
وی به ارائه خودرو به مسافرانی که در استان اقامت دارند نیز اشاره کرد و گفت: این خودرو بر اساس قرعه کشی به مسافران اقامت کننده در واحدهای اقامتی دارای مجوز که زیر نظر این اداره کل فعالیت دارند، هدیه داده می‌شود.
جهانشاهی با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان در بخش‌های تاریخی و طبیعی گفت: بخش مهمی از جغرافیای تاریخی کشور در استان سمنان قرار دارد و این استان سرشار از منابع و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی است.
جهانشاهی به ظرفیت بالای صنایع‌دستی استان سمنان اشاره کرد و گفت: سفال و سرامیک این استان شهرت بالایی دارد و بیش از ۴۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سفر به استان سمنان و اقامت در شهرهای این استان را به مسافران نوروزی پیشنهاد داد.
از جاده‌های استان سمنان به دلیل قرار داشتن در مسیر عبور زائران حرم رضوی، هر ساله میلیون‌ها مسافر و زائر عبور می‌کنند.
این استان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است و بیش از ۷۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام