صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در شورای حفاظت از منابع آب رزن مطرح شد؛

انسداد بیش از۴۸۸حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن

فرماندار رزن از انسداد بیش از ۴۸۸حلقه چاه غیرمجاز ازسال ۹۳تا به امروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، سیدرضا سلامتی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۶۲۵ حلقه چاه مجاز دارای پروانه فعالیت وجود دارد، گفت: تعهد نصب کنتور در سالجاری ۳۵ مورد بوده که با نصب ۵۸ کنتور پیشرفت ۱۶۶ درصدی را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه ۹۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان ثبت شده است، اظهار داشت: ۴۸۸ حلقه از چاه‌های غیرمجازاز سال ۹۳ تا به امروز مسدود شده است.
وی با عنوان اینکه ۸۵ حلقه چاه با عمق انسداد ۶ کیلومتر در سال ۹۶ مسدود شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی شده ناشی از انسداد چاه‌های غیر مجاز ۱۶ میلیون مترمکعب بوده است.
سلامتی ادامه داد: با انسداد چاه‌های غیرمجاز طی سالهای اخیر در استان شاهد صرفه جویی ۲۲۳ میلیون مترمکعب آب بودیم این در حالیست که سهم رزن از این میزان حدود ۱۰۵ میلیون متر مکعب است.
وی خاطرنشان کرد: از سال ۶۷ سالانه ۹۰ سانتی متر افت سطح آب‌های زیرزمینی را شاهد بودیم که با تلاش‌های صورت گرفته در رزن این میزان به ۶۳ سانتی متر رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز در این جلسه گفت: تشکیل بیش از ۳۰ شورای عالی آب در دولت فعلی حاکی از توجه و اهمیت دولت به حوزه آب است.
منصور ستوده در دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن گفت: عملکرد مطلوب شهرستان در بحث حفاظت از منابع آب با اقداماتی همچون نصب کنتور، انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت موجب شده افت سطح آب‌های زیرزمینی به ۶۳ سانتی متر برسد.
وی نقش سمن‌ها در حفظ منابع آب را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در شهرستان رزن شاهد فعالیت خوب سمن‌ها هستیم.