صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر مصلای مشهد خبر داد

مصلای تاریخی مشهد آماده استقبال از نوروز

مصلای مشهد با تولید سفره‌های هفت‌سین هنری به استقبال نوروز می‌رود.
مصلای مشهد با تولید سفره‌های هفت‌سین هنری به استقبال نوروز می‌رود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو،
ستار قاسمی مدیر مصلای مشهد، چهارشنبه ۲۳ اسفند گفت:
هم‌اکنون ۱۸ رشته هنری با حضور ۳۵ هنرمند صنایع دستی با بهره‌گیری از استادان مجرب در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد:
بازدید از این مجموعه ساعت ۸ تا ۱۴ است و بازدیدکنندگان ضمن بازدید از این کارگاه می‌توانند خرید نوروزی خود را نیز انجام دهند.
قاسمی ادامه داد:
رشته‌های نقاشی قهوه‌خانه‌ای، سفال، سرامیک، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ساخت سازهای ایرانی، نقش برجسته سفال، معرق فلز، معرق چوب، منبت‌کاری، انگشتر‌سازی، قلمزنی، تذهیب و نقاشی، حکاکی روی سنگ، چرم، فیروزه‌تراشی، سراجی سنتی از جمله هنرهایی است که در این مجموعه علاوه بر نمایش به فروش نیز می‌رسد.
او بیان کرد:
بنای تاریخی مصلای مشهد از آثار تاریخی دوره صفوی است که در نزدیکی حرم مطهر رضوی و ابتدای خیابان مصلی، نبش مصلی ۴ قرار دارد. این بنای تاریخی در سال ۱۳۱۰ به شماره ۱۴۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد:
یکی از تولیدات ویژه نوروز، سفره‌های هفت‌سین است که در این مرکز تولید و عرضه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز نسبت به خرید اقدام کنند.
مدیر مصلای مشهد تاکید کرد:
از دیگر برنامه‌های این مجموعه فعال بودن فعالیت‌های بنای تاریخی مصلی در ایام نوروز است که با توجه به نزدیک بودن به حرم مطهر رضوی زائران و گردشگران می‌توانند از این بنای تاریخی و کارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی آن نیز بازدید و خرید کنند.