صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی دماوند گفت

یک هزار و 495 نفر در 9 ماهه نخست سال معرفی به کار شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی دماوند گفت: در دی ماه یک هزار و 495 نفر معرفی به کار شدند و برخی از آنان در بحث ثبت کد ملی با مشکل روبرو هستند و برابر همان تعداد جویندگان کار ایجاد اشتغال صورت گرفت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی دماوند گفت: در دی ماه یک هزار و ۴۹۵ نفر معرفی به کار شدند و برخی از آنان در بحث ثبت کد ملی با مشکل روبرو هستند و برابر همان تعداد جویندگان کار ایجاد اشتغال صورت گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش نوری در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید افزود: از ابتدای سال جاری برای ۲۴۷۹ نفر به وسیله سامانه‌های اشتغال‌زایی ازجمله سامانه رصد اشتغال ایجاد شده است که دستگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، بهزیستی، بسیج، اداره صنعت و معدن، کمیته امداد، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق کارآفرینی امید در آن ثبت‌نام کردند.
وی ادامه داد: در سامانه کارا تاکنون ۱۴۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد و ۶۶۵ میلیارد تومان جهت دریافت وام معرفی شدند.
این مقام مسئول به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: این طرح در تیرماه سال جاری ابلاغ شد و بر اساس سهمیه از ۲۲۰ کارورز ۳۴ نفر جذب شده‌اند اما این به معنای عدم انجام کار نهادها به نحو احسن نبوده است.
معاون امور برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند به طرح مشاغل خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در این خصوص پرداخت شده، ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است که ۱۲۴ نفر برای دریافت مبلغ ۱۴ میلیارد تومان را به بانک‌های عامل معرفی نموده و در حال دریافت تسهیلات هستند.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۴۸ طرح توسعه به دبیرخانه استان معرفی شده و در شرف دریافت تسهیلات هستند، اضافه کرد: در این طرح، سهم شهرستان دماوند در خصوص اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومان است که از این مقدار سهمیه عبور کرده و حدود ۱۳٫۵ میلیارد تومان معادل ۲۸ برابر برش اولیه برای این افراد تسهیلات درنظر شده است.
** محصول سیب درختی دماوند در غرفه‌های شهر تهران
هادی طهرانی پور، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند در سامانه کارا توسط این نهاد ۸۹ پرونده دارد و یکی از مشکلات موجود این سامانه عدم پرداخت تسهیلات به دامداران است.
وی گفت: سیب شهرستان دماوند هم یک برند ملی و هم یک برند جهانی است و ۲۲۰ هزار تن سیب در سال جاری تولید و بخش اعظم آن از شهرستان خارج شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۳ سردخانه در شهرستان دماوند وجود دارد، تصریح کرد: ۱۰ سردخانه در دماوند فعال است که می‌تواند ۶۰ هزار سیب درآن می‌توان ذخیره کرد.
طهرانی پور ادامه داد: سردخانه‌های دماوند ظرفیت نگهداری ۲۲۰ هزار تن سیب را ندارد و کمتر از ۲۰ هزار تن سیب در حال حاضر در شهرستان موجود است که تقریباً ۱۰ درصد سیب تولیدی است.
وی به بخش اشتغال‌زایی حوزه تولید سیب اشاره کرد و گفت: در فصل برداشت سه هزار و ۴۰۰ نفر در باغ‌های شهرستان مشغول به کار می‌شوند و در هنگام بسته بندی ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و این موضوع در طرح آبیاری تحت فشار نیز به همین گونه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه دولت ۲ هزار تن سیب از باغداران برای میوه شب عید مردم خریداری کرده و ۷۰ درصد آنها بسته بندی شده است، گفت: شهرستان در بازار تهران ۱۷ جایگاه ثابت در غرفه‌ها و ۴ چادر جهت فروش محصول سیب دماوند دارد و برای هر جایگاه یک ناظر در نظر گرفته شده است.
علی مشهدی عباسی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در خصوص بارگذاری در سامانه‌ها عنوان کرد: بارگذاری در سامانه برای افراد مشکل است و به افرادی که در سنوات گذشته تسهیلات پرداخت شده و کد ملی آنها در سامانه ثبت شده، برای ثبت در سامانه در بحث کد ملی با مشکل مواجه می‌شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در دی ماه یک هزار و ۴۹۵ نفر معرفی به کار شدند و برخی از آنان در بحث ثبت کد ملی با مشکل روبرو هستند و برابر همان تعداد جویندگان کار ایجاد اشتغال صورت گرفت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در خصوص طرح‌های معرفی شده چه از سمت اداره صنعت و معدن و تجارت و چه اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی بیان کرد: ۵۸۴ طرح برای سال آینده ارائه شده و مقرر گردید افراد تحصیل کرده در سال جدید مشغول به کار شوند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، از جنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از ۲ بخش مرکزی و رودهن تشکیل می‌شود.