صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبر داد

۴۰ درصد افزایش تولید زباله تهران در ماه اسفند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ۴۰ درصدی تولید زباله تهرانی ها در اسفند ماه خبر داد و گفت: عمده این زباله‌ها جزء پسماند خشک و حجیم است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ۴۰ درصدی تولید زباله تهرانی ها در اسفند ماه خبر داد و گفت: عمده این زباله‌ها جزء پسماند خشک و حجیم است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، 
 رضا عبدلی با اشاره به افزایش تولید زباله در روزهای آخر سال گفت: زباله های حجیم در روزهای دیگر سال فقط در روزهای تعطیل جمع‌آوری می شد، اما با توجه به افزایش تولید این زباله‌ها در روزهای پایانی سال، جمع‌آوری این زباله ها در اسفندماه از سطح شهر به صورت روزانه انجام می‌شود.
وی افزود: بر این اساس شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ آدرس خود را ثبت کنند تا پسمانده حجیم آنها به وسیله کامیون های روباز و توسط کارگران جمع آوری شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به برنامه‌های این سازمان در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار کیسه جمع آوری پسماند و ۱۰۰ هزار بروشور اطلاع رسانی از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین در ستاد های گردشگری مبادی ورودی تهران ویژه مسافران گردشگری توزیع می‌شود.
وی با اشاره به توزیع ۳ هزار کیلوگرم کیسه های زیست تخریب پذیر، گفت: این کیسه ها از ۶ تا ۱۳ فروردین در بوستانهای ۲۲ گانه شهر تهران توزیع خواهد شد. همچنین بهسازی ۱۱ ایستگاه میانی خدمات شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 به گفته عبدلی جمع آوری و انتقال پسماند حجم، توزیع نهال در غرفه های بازیافت و افزایش ساعت فعالیت غرفه های بازیافت از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ از جمله برنامه‌های این سازمان در آستانه سال جدید است.