صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان

برای هشتمین سال متوالی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان برگزار می شود

رشت- حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست خبری ظهر امروز21 اسفند ماه گفت: طرح آرامش بهاری نوروز آینده در ۲60 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

رشت- حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست خبری ظهر امروز ۲۱ اسفند ماه گفت: طرح آرامش بهاری نوروز آینده در ۲۶۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۶۰ بقعه متبرکه هم‌زمان با ایام عید نوروز خبر داد و افزود: این برنامه در قالب خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین، مجاورین و بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی ازجمله برگزاری نماز جماعت و ادعیه خواهد بود که همه آن‌ها در بقاع متبرکه انجام می‌شود.
وی افزود: این طرح با حضور بیش از ۳ هزار نفر از هیات امنا مساجد، خادمین افتخاری و اصلی و مدیران و معاونیت استانی و شهرستانی با هدف ترویج فرهنگ دینی، تقویت، پاسخ به شبهات دینی جوانان و نوجوانان و رونق گردشگری مذهبی در شهرستان‌های گیلان طبق روال سال‌های گذشته اجرا می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت و برپایی نشست‌های معرفتی از مهمترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.
تشکیل شبکه خادمین رسانه‌ای بقاع متبرکه برای نخستین بار در کشور
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، گفت: یکی از حوزه‌های مؤثر در حوزه‌های عملکرد هر اداره‌ای حوزه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه است که مردم از برنامه‌ها و رخدادهای نهادها مطلع می‌شوند
وی افزود: در این طرح هر بقعه متبرکه، یک شبکه خادمین رسانه‌ای افتخاری تشکیل می‌دهد تا هر بقعه به‌اندازه ظرفیت خود با حضور فعالین رسانه‌ای و خبرنگاران افتخاری به مردم معرفی شود.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط خیرین، هیئت‌امناء و مردم درزمینه ساخت‌وساز، کارهای فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه انجام می‌شود گفت: یکی از نیازهای اساسی امروز اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برای ایجاد روحیه نشاط و آرامش معنوی به مردم است.
علیزاده با اذعان به اینکه این فعالان رسانه‌ای بقاع متبرکه، اخبار و عملکرد هیئت‌امناء را به سمع و نظر اصحاب رسانه شهرستان‌ها و روابط عمومی می‌رسانند بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در استان گیلان آغازشده و امیدواریم با موفقیت این طرح بتواند به‌عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور معرفی و ترویج شود.
وی گفت: امسال با ثبت ۵۶ وقف و اجرای عمل امینانه بیش از هفت میلیاردی از محل نیات نیات واقفین، حضور در برنامه های صداوسیما، ایجاد کانال های متعدد فضای مجازی با موضوع امامزادگان، ساخت اولین فیلم نیمه بلند با نام "میراث"، سنددار کردن بیش از ۱۳۰۰ رقبه و تعیین تکلیف پرونده های حقوقی و انجام عملیات های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه اوقاف و امورخیریه گیلان گام های بسیار خوبی برداشته شده است.