صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار ایلام خبرداد

تعیین تکلیف فرمانداران و بخشداران ایلام تا سه ماه آینده

ایلام -استاندار ایلام گفت: فرمانداران و بخشداران شهرستان ها و بخش های مختلف استان ایلام حداکثر تا 3 ماه آینده تعیین تکلیف و از میان نیروهای بومی و وزارت کشوری انتخاب و منصوب خواهند شد.
ایلام -استاندار ایلام گفت: فرمانداران و بخشداران شهرستان ها و بخش های مختلف استان ایلام حداکثر تا ۳ ماه آینده تعیین تکلیف و از میان نیروهای بومی و وزارت کشوری انتخاب و منصوب خواهند شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در مصاحبه با رسانه های دیداری و شنیداری استان، با تبریک پیشاپیش سال نو، اظهار داشت: از بدو ورود به استان؛ تعامل، همراهی و همکاری با مردم استان و بویژه اصحاب مطبوعات و رسانه ها را در دستور کار قرار داده ام.
* مشغله کاری باعث عدم پاسخگویی به اهالی رسانه شده است!
وی در پاسخ به انتقاد خبرنگار قدس که آغازگر پرسش ها بود، مبنی بر ارتباط ضعیف وی (استاندار ایلام) با رسانه ها و در دسترس نبودن و عدم پاسخگویی اش به جامعه رسانه ای، افزود: مشغله کاری و جلسات متعدد شرایطی فراهم نموده که حتی در طول ایام هفته، اعضای خانواده نیز موفق به تماس با من نمی شوند ولی تلاش کرده ام همواره تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشم و از نظرات و پیشنهادات مشورتی آنان استفاده کنم.
استاندار ایلام روابط عمومی ها را بهترین رابط اهالی رسانه با مسئولان استان ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید مجموعه رسانه ها و حوزه روابط عمومی آن را با همفکری و همکاری هم اصلاح کنند.
قاسم سلیمانی دشتکی وجود مشاور رسانه ای در کنار استاندار را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اگر لازم بدانم، حتماً با همفکری مجموعه خبرنگاران استان، این مهم نیز محقق و مشاور رسانه ای انتخاب و منصوب می شود.
* تعیین تکلیف فرمانداران و بخشدراران استان تا ۳ ماه آینده!
وی با بیان اینکه در دوران کوتاه مسئولیت ام در ایلام سعی داشته ام مدیران دستگاه های مختلف استان را از میان افراد بومی و از همان مجموعه و دستگاه خدمتگزار انتخاب کنم، خاطرنشان ساخت: از نظرات مشورتی و کارشناسی برای انتخاب مجموعه مدیریتی استان استقبال می کنم و از بین تمام گزینه های پیشنهادی، بهترین ها را انتخاب خواهم کرد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه حداکثر تا ۳ ماه آینده نیز فرمانداران و بخشداران شهرستان ها و بخش های مختلف استان از میان نیروهای بومی و وزارت کشوری انتخاب و منصوب خواهند شد، تصریح کرد: تمام فرمانداران و بخشدارانی که به صورت مأمور به خدمت در مجموعه های استانداری ایلام مشغول انجام وظیفه بوده اند، به مأموریت شان پایان داده خواهد شد.
قاسم سلیمانی دشتکی به اجرایی نشدن سفرهای شهرستانی اشاره و تأکید کرد: چند سفر به شهرستان ها طی ماه های گذشته برنامه ریزی شده بود که به دلیل تشکیل جلسات مهم و ضروری، امکان حضور فراهم نشد اما از ابتدای سال ۹۷ این سفرها بطور جد پیگیری می شود.
* تأکید بر استفاده از جوانان و بانوان در مسئولیت ها و مدیریت های استان!
وی با مردم و همراه مردم بودن را یکی از ویژگی های مدیران مردمی برشمرد و گفت: حضور سرزده در ادارات و در بین مردم، کسبه و بازاریان را جزء اولویت های کاری خود قرار داده ام تا بتوانم مصائب و مشکلات مردم را بخوبی لمس و احصاء کنم.
استاندار ایلام با بیان اینکه بکارگیری جوانان و بانوان در مسئولیت های اجرایی و مدیریتی را با جدیت دنبال خواهم کرد، اظهار داشت: در هر مجموعه ای که جوانان و بانوان توانمند، متعهد و با تدبیر وجود داشته باشد قطعاً ارتقاء خواهند یافت و از توان شان استفاده خواهد شد.
قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه استاندار و معاونین استاندار پروازی نیستند، افزود: تمام فرمانداران و بخشداران بایستی در محل خدمت خود ساکن باشند تا بتوانند امورات را بموقع و به درستی مدیریت کنند.
تحکم و اجباری در کار نیست / قانون باید اجرا شود
استاندار ایلام هر گونه نگاه تحکمی و اجبار به دستگاه ها علی الخصوص بانک های عامل در جلسات مختلف استانداری (بویژه جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی) را رد کرد و بیان داشت: مدیریت ارشد استان بجز اجرای قانون و تحقق مصوبات دولت و دستورات ستاد اقتصاد مقاومتی و بانک مرکزی؛ هیچ چیزی را به دستگاه ها و بانک های استان تحمیل نمی کند اما برخی بانک ها با دستاویز قرار دادن آیین نامه های داخلی بانک، سعی در عدم اجرای قوانین دارند و لازم است که به آنها تأکید و یادآوری شود.
قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه یکی از تأکیدات دولت در سال های اخیر، برگزاری جلسات متعدد اقتصاد مقاومتی بطور هفتگی است، یادآور شد: طی چهار سال گذشته تنها ۲۰ جلسه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شده است این در حالی است که هم اکنون این جلسات به طور منظم برگزار و مصوبات آن نیز با جدیت دنبال می شود.
* رایزنی برای افزایش خوراک پتروشیمی ایلام و رفع مشکلات آن!
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان، خاطرنشان ساخت:: مجموعه پتروشیمی ایلام هم اکنون با کمبود و کاهش خوراک روبروست و برای افزایش خوراک این مجموعه مهم صنعتی در استان، رایزنی های بسیار خوبی با وزیر نفت، معاونین ایشان و مدیرعامل پتروشیمی صورت گرفته است.
استاندار ایلام با بیان اینکه هم اکنون خوراک پتروشیمی ایلام به ۲۵ تن در ساعت افزایش یافته است، تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع عظیم صنعتی، جمع زیادی از نیروهای کارگری و پیمانکاری تعدیل خواهند شد که لازم است برای رفع بیکاری آنان در آینده چاره اندیشی شود.
قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به پروژه ان. جی. ال دهلران نیز تأکید کرد: با وجود مشکلات مالی صندوق بازنشستگی وزارت نفت، این پروژه هم اکنون در حال اجرا است و اشتغالزایی مناسبی داشته است.
* ا عتبار ۱۰ میلیون ریالی سد سیکان!
وی با اشاره به اینکه سد سیکان تنها ۱۰ میلیون ریال اعتبار داشته است، گفت: با رایزنی های متعدد صورت گرفته، برای این طرح مهم آبی ۵۰۰ میلیارد ریال برای سال ۹۷ تخصیص یافته است.
نماینده عالی دولت در استان به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی هنری ایلام، تکمیل برج هنر و مجموعه های فرهنگی نیمه تمام در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور افزایش روحیه نشاط و شادابی در جامعه و توسعه تفرجگاه ها در استان؛ اعتبارات خوبی برای توسعه پارک بلوط و به موازات آن نیز ایجاد پارک در منطقه جنگلی ارغوان، تخصیص خواهد یافت.
* به موسیقی سنتی و محلی علاقه دارم!
قاسم سلیمانی دشتکی به علاقه مندی خود به موسیقی های محلی و سنتی اذعان کرد و افزود: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لازم است که با رعایت موازین شرعی، نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شاد و فرح بخش در سطح استان اهتمام جدی داشته باشد تا روحیه نشاط و شادابی در جامعه فراگیر شود.
* حمایت قاطع از رسانه های منصف و منتقد!
وی حمایت از رسانه های منصف و منتقد را مورد تأکید قرار داد و هر گونه نگاه امنیتی و ایجاد محدودیت برای رسانه های استان را به شدت رد کرد و خاطرنشان ساخت: رسانه ها تا زمانی که نسبت به اشخاص و مجموعه های مختلف؛ تهمت، افترا و یا توهینی نداشته باشند، در بیان نظرات و دیدگاه های خود آزادند و مدیران دستگاه های استان نیز حق ندارند از رسانه و خبرنگاری تنها به دلیل انتقاد از مجموعه آنها، شکایتی داشته باشند و پیگیری قضایی کنند.
استاندار ایلام در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر ناموفق بودن طرح ساماندهی کشتار دام در مراکز غیرمجاز و مبهم بودن وضعیت کشتارگاه شهر ایلام، تصریح کرد: این کشتارگاه به شخصی واگذار شده بود که از تخصص و توان لازم برخوردار نبود و هم اکنون آمادگی کامل داریم تا هر شخص یا گروهی که توان لازم برای اداره این مجموعه را دارد، این کشتارگاه را در اختیارشان قرار دهیم.
* اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی برای راههای مواصلاتی مرز بین المللی مهران!
قاسم سلیمانی دشتکی به برنامه های استان برای تکمیل زیرساخت های اربعین و مرز بین المللی مهران اشاره و تأکید کرد: با پیگیری ها و رایزنی های بی وقفه، برای تکمیل راه های مواصلاتی و منتهی به مرز مهران ۹۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است و بهسازی مسیر ملکشاهی به مهران و نیز بهبود جاده های مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک با جدیت دنبال خواهد شد.
وی به درخواست برخی شهرستان های استان مبنی بر ایجاد فرودگاه اشاره کرد و گفت: در شهرهای آبدانان، دهلران، دره شهر و مهران؛ زیرساخت هایی برای ایجاد فرودگاه فراهم است اما برای راه اندازی فرودگاه به شرایط و امکانات و اعتبارات مالی بسیار زیادی نیاز است و اگر ما بتوانیم فرودگاه ایلام را تجهیز و بین المللی کنیم، بخشی زیادی از نیاز استان مرتفع خواهد شد.
* تلاش های شهردار ایلام ستودنی و مورد حمایت است!
استاندار ایلام با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در حوزه عمران شهری و تلاش برای فرهنگ سازی و زیباسازی سطح شهر ایلام، اظهار داشت: شهردار تلاشگر و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر ایلام طرح ها و پروژه ها مناسبی در حوزه عمران شهری آغاز کرده اند و از خدمات و کارهای عام المنفعه آنان با جدیت حمایت می کنیم.
استاندار ایلام به موافقت قرارگاه خاتم الانبیاء برای مشارکت در ساخت راه آهن ایلام از طریق اسلام آباد غرب، اشاره کرد و افزود: زمینه موافقت وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این طرح نیز فراهم شده است و انشاءالله بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم خواهیم بود..
گفتنی است، این نشست خبری با حضور جمع کثیری از اصحاب مطبوعات و رسانه های استان، ایوب درویشی معاون اقتصادی استاندار و عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد و « قاسم سلیمانی دشتکی» با سعه صدر به پرسش ها، گلایه ها، انتقادات و پیشنهادات اهالی رسانه پاسخ داد.