صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به همت متخصصان شرکت انتقال گاز انجام شد

تعمیر موفقیت‌آمیز توربین «زاریا» در شبکه انتقال گاز کشور

مدیرعامل شرکت انتقال گاز از انجام تمامی مراحل تعمیرات اساسی توربین ZORYA-DJ۵۹ از سوی متخصصان این شرکت برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز از انجام تمامی مراحل تعمیرات اساسی توربین ZORYA-DJ۵۹ از سوی متخصصان این شرکت برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد. 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا, سعید توکلی درباره انجام تعمیرات اساسی توربین زاریا گفت: انجام این سطح از تعمیرات، بدون دسترسی به ابزار مخصوص و همچنین مستندات سازنده توربین، ارقام تنظیمی و دانش فنی که در انحصار شرکت سازنده است، کاری ناممکن به نظر می‌رسید، اما با کوشش متخصصان تعمیرات اساسی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز، این کار محقق شد.
وی افزود: همه اقدام‌های لازم برای تأمین و ساخت ابزار مخصوص و دسترسی به دانش فنی برای اجرای کامل تعمیرات سطح مورد نظر، بدون حضور کارشناس شرکت سازنده بود.
توکلی تصریح کرد: توربین تعمیر شده، یکی از توربین‌های پایان عمر یافته بود که با پذیرش ریسک و اعتماد به توان و دانش همکاران عملیاتی و با آماده‌سازی آن، افزون بر این که کمک بسیار بزرگی به تکمیل ناوگان انتقال گاز در زمستان سال جاری شد، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی هم به دنبال داشت.
وی اظهار کرد: با توجه به انجام فرآیند برآورد عمر قطعات توربین، پیش‌بینی می‌شود این توربین تحت بار کامل، افزایش عمری بیش از ۳۰ هزار ساعت داشته باشد که در مقایسه با تعمیرات قبلی ۲۰ هزار ساعتی، رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.