صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

از سامانه پرداخت الکترونیک خسارات بیمه دی رونمایی شد

از سامانه پرداخت(اتوماتیک) الکترونیک خسارات بیمه دی در شرکت بیمه دی رونمایی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی،  از سامانه پرداخت(اتوماتیک) الکترونیک خسارات بیمه دی در شرکت بیمه دی با حضور مدیرعامل بانک دی، مدیرعامل شرکت بیمه دی و معاونین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک و بیمه رونمایی شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم ابتدا محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، از ایجاد چنین رویدادی ابراز خرسندی کرد و گفت: کار کردن به صورت تیمی در شکل گیری انواع محصولات و خدمات مشترک بین بانک و شرکت بیمه دی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
وی بر اهمیت تشکیل شرکت بیمه دی و نقش سازنده آن تاکید کرد و افزود: شرکت بیمه دی از انسجام خوبی برخوردار است و با ایجاد یک کار جمعی به راحتی می تواند در جهت رفع مشکلات و برآورده ساختن نیازهای مخاطبین جامعه هدف تاثیرگزار باشد؛ همچنین در بسیاری از شهرهایی که دسترسی به بانک دی برای مشتریان دشوار است، شرکت بیمه دی با دارا بودن نمایندگی در بسیاری از شهرها و شهرستان‌های کشور با بهره مندی از ظرفیت های موجود قادر خواهد بود این عدم دسترسی به شعبه بانک را پوشش دهد.
در ادامه این مراسم مجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه دی بر اهمیت کار جمعی تاکید کرد و گفت: مجموعه بیمه دی با مجوز از بیمه مرکزی در حال حاضر در تمام رشته های بیمه ای دارای مجوز است و 49 شعبه در کشور دارد که در بین شرکت های بیمه ای بخش خصوصی و کوچک جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
بختیاری ادامه داد: شرکت بیمه دی قریب به 600 نمایندگی در سراسر کشور دارد و حتی در شهرهایی که فاصله شان تا مرکز استان بسیار دور است، توانسته با ایجاد نمایندگی نیازهای مشتریانش را مرتفع نماید که از این نظر نیز جایگاه سوم را در بین شرکت های بیمه ای دارد.
مدیرعامل بیمه دی افزود: جامعه آماری شرکت بیمه دی در حدود 1700 نفر بیمه شده است که این مجموعه توانسته با ایجاد همکاری و هم افزایی متقابل با بانک دی، پاسخگوی نیازهای جامعه هدف خود باشد، البته در شرایطی که بانک دی در بسیاری از شهرها فاقد شعبه می باشد، نمایندگی بیمه دی در آن شهرها توانسته تسهیلات خوبی را به بیمه شدگان ارائه نماید.
وی در پایان با ابراز خرسندی بر نقش مدیریت کارتابل و داشبرد مدیریتی اهتمام داشت و گفت: بدون شک با همکاری متقابل بین بانک و بیمه و تداوم کار تیمی در آینده ای نزدیک نیز شاهد ایجاد سرویس های جدید بیمه ای و ارائه تسهیلات بهتر به جامعه هدف که همان خانواده معظم شاهد و ایثارگر هستند، خواهیم بود.
محمدعلی بخشی زاده معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی نیز با بیان این که این سامانه دارای دو بخش مجزا است که وظیفه پردازش و پرداخت خسارات اعلام شده به بانک دی را به صورت اتوماتیک دارد گفت: بخش اول متشکل از یک وب سرویس است و داده های مربوط به تراکنش ها را دریافت می کند ، پس از دریافت اطلاعات و انجام پردازش های لازم مبلغ خسارت از سپرده بیمه دی کسر و به سپرده زیان دیده واریز  می شود و  بخش دوم سامانه ای است که جهت مدیریت سرویس ها طراحی شده و مدیر پروژه به وسیله این سامانه مجوز های دسترسی به قسمت های مختلف وب سرویس را کنترل می نماید.
وی قابلیت های خاص این پروژه را پیاده سازی کارتابل سرویس های یاقوت عنوان کرد که بر اساس آن برای اولین بار در بانک دی برداشت از سپرده های مشترک را امکان پذیر می نماید، همچنین از قابلیت های BigData در قسمت مانیتورینگ این پروژه نیز استفاده شده است.
  گفتنی است از طریق سامانه پرداخت الکترونیک خسارات بیمه دی، از این پس بیمه شوندگان می توانند خسارات خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایند.