صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در روز جشن نیکوکاری رقم خورد

دانش آموزان گیلانی جوانه لبخند را بر لبان همنوعان خود نشاندند

رشت- جشن نیکوکاری هم‌زمان با سراسر کشور در گیلان با حضور مدیرکل کمیته امداد گیلان، مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی دریکی از مدارس رشت، برگزار شد.
رشت- جشن نیکوکاری هم‌زمان با سراسر کشور در گیلان با حضور مدیرکل کمیته امداد گیلان، مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی دریکی از مدارس رشت، برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز،  علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در این مراسم با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و قدردانی از تعامل و همدلی آموزش‌وپرورش در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشن ملی گفت: معنای احسان و نیکوکاری را هرساله با حضور پرشور دانش آموزان و اولیاء آن‌ها در سطح مدارس استان شاهد هستیم و این همدلی‌ها و کمک‌ها باعث می‌شود تا شرایط مناسب برای نیازمندان به‌ویژه دانش آموزان بی‌بضاعت در آستانه سال نو فراهم شود.
وی شعار امسال جشن نیکوکاری را «جوانه لبخند می‌کاریم» عنوان کرد و افزود: جشن نیکوکاری هرساله در آستانه سال نو برای معنا بخشیدن به فرهنگ احسان و انفاق و باهدف کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود.
محمدی به برپایی ۹۰ پایگاه ثابت و ۶۰پایگاه سیار در شهرستان‌های استان و تمامی پایگاه های بسیج و مساجداستان اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق این پایگاه‌ها و یا با شماره‌گیری *۸۸۷۷*۰۱۳#و یاشماره حساب ۴۷۹۰۴۷۹۰/۸۳ بانک ملت شعبه شهرداری رشت به نیازمندان اهداء کنند. که ظرف ۷۲ساعت به دست آن ها خواهد رسید.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه مردم نوع‌دوست گیلان در جشن نیکوکاری سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کردند ابراز امیدواری کرد: امسال با مشارکت سازمان‌ها و نهادها و همچنین همدلی بیش‌ازپیش خیران و مردم، شاهد افزایش کمک‌ها باشیم.
 وی ازبرگزاری همایش شوق دیدار تحت عنوان جشن فرشته ها با حضور هزار نفر از ایتام و نیکوکاران خبر داد و تصریح کرد : این جشن به مناسبت هفته نیکوکاری و بهره مندی از سخاوت خیرخواهانه نیکوکاران در رشت برگزار می شود.
علیرضا نجیب رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه یک رشت با تأکید بر اینکه شاد کردن دل همنوعان در آستانه سال نو از اخلاق حسنه و سیره اهل‌بیت (ع) است، گفت: امروز پنج هزار مدرسه در گیلان میزبان برگزاری جشن نیکوکاری هستند و دانش آموزان و اولیاء آن‌ها کمک‌های خود را از طریق ۳۵۰ هزار پاکت توزیع شده در سطح مدارس به دست دانش آموزان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت می‌رسانند.
وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری با رویکرد دینی برگزار می‌شود افزود: کمک به نیازمندان یک عمل ارزشمند و ماندگار است که هرساله توسط کمیته امداد و با مشارکت آموزش‌وپرورش، سازمان بسیج دانش‌آموزی و صدا سیما برگزار می‌شود.