صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نماز جمعه تهران با اشاره به چهارشنبه سوری

صدیقی: اسلام هیچ وقت با سنت های ملی مقابله نکرده است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری گفت: اسلام با سنت های ملی هیچ وقت مقابله نکرده ولی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری گفت: اسلام با سنت های ملی هیچ وقت مقابله نکرده ولی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: مسئله چهارشنبه سوری انشاءالله بعضی ها که توجه ندارند بدانند هم امنیت روانی جامعه را به هم نریزند و هم جان خود را همه ساله در این آتش سوزی ها در خطر نیندازند. 
وی افزود: همه سال ها در انفجارها چه جوان هایی سلامت خود را از دست می دهند؛ با گناه می روند، توبه ای هم در این نیست؛ صدا و سیما در این جهت کار کرده و بیشتر باید کار کند.
صدیقی خاطرنشان کرد: آنچه دشمن برای ما خط و نشان می کشید ، ماه دی آن شورش را به پا کردند، برای بهمن نقشه کشیده بودند، برای اسفند هم نقشه دیگری کشیده بودند.
وی با اشاره به سالروز غائله 14 اسفند، قضیه بنی صدر را از یکی از عبرتهای تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: بنی صدر سر سفره امامت، ولایت و سر سفره خون شهیدان بالاخره آرای مردم را به هر کیفیتی بود جلب کرد.
خطیب جمعه تهران افزود: رای آوردن ، هیچ ملاک نیست؛ نمونه هایش را در این مملکت فراوان دیدیم اما به محض اینکه سکان مملکت را در اختیار گرفت، خزانه ممکلت در اختیارش بود. امور مملکت، فرماندهی کل قوا به او سپرده شد. طغیان کرد. خودش را از بدنه مردم انقلابی، حزب اللهی و شهادت طلب جدا کرد.
صدیقی افزود: مشتی غربگرا دورش را گرفتند و برای او سوت و کف زدند؛ او هم برای راضی کردن آنها متن مردم را که در همه خطرات سینه سپر کردند و جوان دادند، به این مردم بی اعتنا شد. 
وی ادامه داد: مسئله ولایت، هم مردمی بودن است، هم متدین بودن است. کسی که از ولایت جدا می شود، هم مردمی و هم متدین نیست. 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولین هر از چند گاه با خدا خلوت کنند ببینند عوض نشده باشند. کجا بودند الان کجا هستند. چه کسانی دورشان بود الان با چه کسانی کار می کنند. اینهایی که برای او سوت و کف می زنند دوست هستند یا دشمن. اگر محاسبه ای نداشته باشیم گرفتار سرنوشت بنی صدر می شویم. جزو افسانه های تاریخ شد. تمام شد، رفت. یک روزی خیلی دورش شلوغ بود، خیلی برو بیا داشت اما امروز دیگر هیچ جایگاهی ندارد.
صدیقی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره راهیان نور گفت: جبهه هشت و اندی سال یک مقطع تاریخی نیست؛ یک کلاسی دایری است که این کلاس با حضور شهیدان مان رونق گرفت. نفس امام رضوان الله تعالی ، معلمان زندگی را در کلاس جبهه تربیت کرد.
وی با بیان اینکه وضعیت و روحیه ایثار آنها ، داوطلبی آنها برای خط شکنی و نترسیدن آنها از تحریم در آن شرایط بسیار سخت، اینها ظرفیتهاست اظهار کرد: اینها هشت سال جنگ کردند و با نظام نه تنها مقابله نکردند، طلبکاری نکردند ؛ لذا جریان جبهه یک کلاس مستمر و یک قانون اخلاق و سیاست و درس زهد و ایثار است.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: همانطور که حضرت زهرا و حضرت زینب خورشید همیشه تابان هستند، شهدای دوران دفاع مقدس ما هم خورشیدهای هدایتند.
صدیقی افزود: در این سفرها به مناطق جنگی برای کسانی که جنگ را ندیدند خاطرات جنگ تداعی می شود و با ذخایر فراوان معنوی برمی گردند.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر از سخنان خود از مردم خواست در جشن عاطفه کم نگذارند و به یاری نیازمندان بشتابند.
وی گفت: این بصیرت، نظر امام زمان به مردم، اصالت غیرت و رهبری بی نظیر که در دنیا چنین رهبری کسی سراغ ندارد.هم امام نقطه عطف است و هم رهبری عزیز عمود خیمه استقلال و عزت است. حکیم است، هدایتگر و بصیر است. طبیبی است که داروها را آماده دارد.تمام سخنانش نو و نسخه ای منطبق با دردها عرضه می کند. شیرازه را حفظ کرده است. بصرت ها را تقویت می کند آینده را بهتر از گذشته می داند. 
صدیقی خطاب به مسئولین گفت: شما هم مثل مردم به خود ببالید به چنین رهبری که سیمش وصل است و حواسش خداست و خودیتی ندارد؛ همه زندگی اش دین است. از این درس بگیریم که چگونه همه توطئه های عظیم جهانی را که از نظر علمی برایشان کاملا جا افتاده بود خنثی کرد.