صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو فراکسیون زنان مجلس

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دست بررسی است

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و لایحه حمایت از کودکان در دست بررسی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و لایحه حمایت از کودکان در دست بررسی است.
زهرا ساعی در دومین کنگره ملی زنان موفق ایران در محل دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: زنان ما پس از انقلاب حرکت های خوبی برای دستیابی به مطالبات خودشان را آغاز کردند که این مسیرها باید ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: اما در دولت تدبیر و امید یک نگاه اعتدال گرایانه در حوزه زنان ساری و جاری است و تعداد زنان ما در پست های مدیریتی و حتی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در مجلس افزایش یافت به طوری که تعداد زنان ما در مجلس نسبت به دیگر ادوار خیلی بیشتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در تصدی مدیریتی هم موفقیت های خوبی کسب کرده ایم و با درک درست شرایط مطالبات خودمان را دنبال می کنیم مهم این است این حرکت را ادامه دهیم.
وی ادامه داد: در برخی موضوعات مانند مشارکت سیاسی آمارهای ما نسبت به جهان خوب نبوده اما در حوزه اجتماعی خوب بوده و مسایل زنان جنس شان در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و باید در یک مسیر اعتدالی مسایل خودمان را پیگیری کنیم همانطوری که ما در مجلس شورای اسلامی در دو فراکسیون زنان و خانواده مطالبات زنان را پیگیری می کنیم .
وی درباره دو لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و لایحه حمایت از کودکان نیز گفت: این دو لایحه مورد بررسی قرار گرفته است.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین بحث توانمندسازی و موضوعات مختلف زنان را در برنامه ششم به عنوان اولویت قرار داده ایم و برنامه ریزی ما این بوده است که مطالبات تمام اقشار زنان را ببینیم.
ساعی ادامه داد: در صورتی که مطالبات اقشار مختلف زنان را با هم ببینیم، در این صورت به تعادلی می رسیم و مطالبات زنان را به صورت کامل خواهیم دید و برای رفع آنها تلاش می کنیم.
ساعی اضافه کرد: بحث آسیب های اجتماعی در میان زنان نیز به عنوان اولویت در برنامه های ما قرار دارد که امیدواریم بتوانیم جهت رفع آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حوزه زنان موانع زیادی وجود دارد و گفت: سقف شیشه ای کاذب همیشه مانع مشکلات می شود تا بانوان مسئولیت کلان بیشتری بگیرند.
این نمایندع مجلس ادامه داد: به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای اداری کشور شاهد بودم که با ریاست معاون اول ریاست جمهوری موضوع  تخصیص۳۰ درصد پست های مدیریتی برای بانوان مطرح شده است.