صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

افخمی: هدف ما بانکداری است نه بنگاه داری

مدیرعامل بانک صنعت و معدن پس از فروش سهام شرکت سرمایه گذاری این بانک در بورس گفت: هدف ما بانکداری است و نه بنگاه داری. بنگاه داری در برهه ای از فعالیت این بانک ناخواسته به ما تحمیل شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن پس از فروش سهام شرکت سرمایه گذاری این بانک در بورس گفت: هدف ما بانکداری است و نه بنگاه داری. بنگاه داری در برهه ای از فعالیت این بانک ناخواسته به ما تحمیل شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز علی اشرف افخمی که با پایگاه خبری بانک صنعت و معدن گفتگو کرده است با تبیین سیاست های این بانک برای فروش بنگاه های تحت پوشش گفت: این بانک توسعه ای به لحاظ ماهیت فعالیتش چندان به دنبال بنگاه داری نبوده است و بنگاه های تحت پوشش این بانک در شرایطی خاص به ما واگذار شده است.
افخمی با اشاره به اینکه شرکت های زیرمجموعه این بانک در مقایسه با سایر بانک های کشور بسیار اندک است، خاطرنشان ساخت: اجرای سیاست واگذاری بنگاه های بانک از سال 92 آغاز شده است و طی این مدت تعداد زیادی از بنگاه های تحت پوشش نیز واگذار شده است اما واگذاری شرکت سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن به دلیل وضعیت خاص و موفقیت آمیزی که در این مقطع زمانی داشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: برخی از مقررات را شاید بتوان عامل کندشدن واگذاری ها قلمداد نمود لکن بانک هرگز تمایلی به داشتن این بنگاه ها نداشته و بیشتر علاقمند به توسعه ظرفیت بانکداری و افزایش تعاملات بین المللی بوده و هستیم.
افخمی در خصوص واگذاری شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن گفت: این شرکت یکی از شرکت های موفق و سودآور بانک در زمینه فعالیت های بورسی و اقتصادی بوده است و در ادامه سیاست های واگذاری و تاکید دولت و جناب آقای کرباسیان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، موفق شدیم با شناسایی خریداران اهلیت دار، از طریق بورس 51 درصد از سهام این شرکت را در روز 24 بهمن ماه گذشته با موفقیت واگذار کنیم.
افخمی با تشکر از حمایت و پشتیبانی کامل وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت از واگذاری بنگاه های زیرمجموعه بانک ها به بخش خصوصی افزود: پس از عرضه شدن 51 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با نظارت سازمان بورس اوراق بهادار از بین چند رقیب و خریدار موفق شد که 51 درصد سهام مذکور را خریداری نماید.
افخمی خاطرنشان ساخت: این بانک توانسته است در بسیاری از موارد نظیر اولین گشایش اعتبار پس از برجام، اولین اخذ خط اعتباری فایناس خارجی، برقراری روابط کارگزاری با 90 بانک در 36 کشور و امروز نیز با فروش 2 میلیارد و 295 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن به قیمت 436 میلیارد تومان، در سیستم بانکی کشور جزو اولین ها باشد.