صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

چینی‌ها انگیزه را از تولیدکنندگان ایرانی گرفته‌اند

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: کشور ما از سال 1350 در زمینه تولید فعال بوده اما در سال‌های آتی با فعالیت چین انگیزه تولید برای تولید کنندگان داخلی از بین رفته است.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: کشور ما از سال 1350 در زمینه تولید فعال بوده اما در سال‌های آتی با فعالیت چین انگیزه تولید برای تولید کنندگان داخلی از بین رفته است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا سید مهدی لسان طوسی با بیان اینکه انگیزه لازمه تولید خوب است، عنوان کرد: ما هیچ گونه نیازی به واردات پوشاک نداریم؛ از این رو اگر برندهای خارجی که وارد کشور می شود، فقط به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات باشد، نتیجه آن بابد رقابتی شدن بازار باشد تا در نهایت کیفت کالاهای ایرانی افزایش یابد.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه در شعار امسال اقتصاد مقاوتی، حمایت از تولید و مبارزه با کالای قاچاق مطرح شده است، اظهار کرد: در خصوص مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه اتفاقاتی شکل گرفت که تاثیر مطلوبی داشته به طوری که تولیدکنندگان ما انگیزه‌ای برای تولید دوباره یافته‌اند؛ از این‌رو وضعیت تولید ما نسبت به قبل شرایط مناسب‌تری پیدا کرده است.
لسان طوسی در خصوص مبادی ورودی و اصلی کالای قاچاق عنوان کرد: هنوز اتفاق خاصی برای برورد با این مساله نیفتاده است؛ به همین جهت اگر جلوی ورود کالای قاچاق از مبادی اصلی گرفته شود، دیگر نیازی به پیگیری در سطح عرضه نیست.
وی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا یک تولیدکننده زمانی که می‌خواهد کالایی را تولید کند، دولت با قرار دادن تسهیلات و معافیت 5 ساله نخست، مالیات تولید را برای آن واحد تولیدی لحاظ می‌کند و اگر تسهیلات به واحد تولیدی اختصاص یابد، بازپرداخت پس از بهره برداری از تولید کننده اخذ می‌شود. همچنین دولت ها انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی را در نظر می گیرند. متاسفانه هیچگونه از این موارد گفته شده در کشور ما رعایت نشده و از طرفی فشارهای زیادی بر روی تولیدکنندگان ما وجود دارد.
رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه باید در حیطه تولید باید انگیزه ایجاد شود، تصریح کرد: از سال 1350 ما تولید کننده بوده‌ایم اما در سال‌های اخیر با فعالیت چین در حوزه تولید، تولیدکنندگان ما یکی پس از دیگری عرصه تولید را ترک گفته‌ اند. بایستی در این خصوص ایجاد انگیزه شود.
لسان طوسی با بیان اینکه اگر دولت در خصوص مبارزه با کالای قاچاق خوب عمل کند، تولیدکنندگان ما قطعا با توجه به نیاز مردم به عرصه تولید بازخواهند گشت، گفت: همچین باید تمهیداتی در زمینه صادرات کالای تولید کنندگان به منظور دیده شدن کار تولید کننده صورت گیرد.