صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با اصلاح لایحه بودجه سال ۹۷

صندوق توسعه ملی سهمی از درآمد فروش فرآورده‌های نفتی ندارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه، سهم صندوق توسعه ملی از فروش فرآورده‌های نفتی را حذف کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره رفع ایرادهای شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۷ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
در جلسه امروز، نمایندگان با اصلاح بند الف تبصره یک مقرر کردند سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و گاز) ۳۲ درصد تعیین شود.
پیش از رفع ایراد این بند، سهمی از درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی نیز به صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یافت، بنابراین با اصلاح کمیسیون، فرآورده‌های نفتی حذف شد.
بر این اساس صندوق توسعه ملی سهمی از درآمدهای حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی ندارد.
به گزارش شانا، جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب در مجلس، در تذکری نسبت به این موضوع انتقاد کرد که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: درآمدهای حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در بند (الف) این ماده ذکر شده بود، اما در بند (ب) حذف شد، بنابراین شورای نگهبان خواستار تعیین تکلیف آن بود که کمیسیون تلفیق با حذف آن موافقت کرد.