صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پایان دومین اینوکاپ دانشگاه خواجه نصیر

⁠⁣آیین پایانی دومین جشنواره ملی نوآوری و کسب‌وکار (⁣#innocup) خواجه نصیر برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز ⁠⁣آیین پایانی دومین جشنواره ملی نوآوری و کسب‌وکار (⁣#innocup) خواجه نصیر برگزار شد.
در آیین پایانی این جشنواره جعفر روشنیان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خواجه نصیر گفت:در حال حاضر در این دانشگاه مهم‌ترین تکیه آموزش و مهم‌ترین ضرورت فعلی کشور، پرداختن به مبحث کارآفرینی است.
وی با بیان لزوم حمایت از کارآفرینی گفت: به زودی در دانشکده مکانیک یک مرکز رشدراه اندازی خواهد شد و  در نظر داریم فضاهای دیگری هم به مرکز رشد اختصاص دهیم و امیدوارم بتوانیم با این تلاش به زودی پارک علم و فناوری دانشگاه را تاسیس نماییم.در ضمن ⁣اگر بخواهیم در کارآفرینی موفق شویم باید در شیوه آموزش تحول ایجاد کنیم.
⁣حامد ابراهیمی، مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره اینوکاپ امسال گفت:اینوکاپ با هدف اصلی شناسایی و کمک به رشد و بالندگی راه‌اندازی شد و ما سعی کردیم شبکه‌ای را از افرادی که در فضای کسب‌وکار و کارآفرینی فعالیت دارند درو هم جمع کنیم و این شبکه را ایجاد نماییم.
⁣⁣محمدرضا فرحی، داور اینوکاپ درباره استارتاپ ها مطرح کرد:متاسفانه استارت‌آپ‌ها تمایل زیادی دارند که بگویند ما در کوتاه مدت به نقطه سربه‌سر می‌رسیم در صورتی که حتی آمازون هم وقتی وارد بورس شد همچنان ضررده بود.به نظر من کسب‌وکاری موفق است و می‌تواند بزرگ شود که در طولانی مدت به نقطه سربه‌سر برسد و در عین حال بتواند همیشه رشد خود را حفظ کند.فرحی در پایان گفت: ⁣در ما در اینوکاپ ۱۹۴ ایده ثبت شده و ۱۱ تیم صعود کرده به مرحله نهایی داشتیم.
ترتیب تیم های ارائه دهنده در اینوکاپ به شرح زیر است
1-لوکالین: بستری برای ایجاد ارتباط بی‌واسطه بین گردشگران و افراد بومی با هدف اشتراک تجربه‌ها ایجاد می‌کند. با استفاده از این بستر گردشگران با زندگی بومی مردم آشنا می‌شوند و افراد بومی هم فرصتی برای درآمدزایی بدست خواهند آورد.
2-⁣عمران نصیر: با روش‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سعی دارد وضعیت راه‌ها را تحلیل کند و این طور که به نظر می رسد  مساله محوری این ایده به موضوع تصادفات کشور باز میگردد به طوری که هر ۲۴ ساعت ۴۳ نفر در تصادفات کشور کشته می‌شوند که راه‌ها سهم ۳۵ درصدی در این حوزه دارند.
⁣3- تولید کلاژن دریایی:از استان هرمزگان در این رویداد شرکت کرده است. این تیم سعی دارد کلاژن جوان‌ساز دریایی را به شکل صنعتی به جای کلاژن مضر جانوان خشکی‌زی یا بوتاکس تولید کند.
4- نانو اف‌ام‌سی: ساخت تجهیزات پزشکی با استفاده از نانو فناوری به‌منظور رفع چالش‌های تجهیزات سنتی و ارایه کارایی بالاتر را انجام می‌دهد.
⁣5-روما:رباتی انسان‌نما و اجتماعی که می‌تواند بعنوان یک مانکن متحرک و هوشمند در ویترین فروشگاه‌ها قرار بگیرد. تحرک و تعامل می‌تواند فروش را تا ۳۰۷ درصد افزایش دهد. روما ویترین را جذاب می‌کند و باعث بهتر دیدن شدن لباس‌ها خواهد شد. تیم روما در پاسخ به مرزشکن (disruptive) بودن ایده پاسخ دادند که؛ به همین دلیل و چون هنوز پلن درآمدی دقیق ما مشخص نشده است، در بخش ایده‌ها ثبت‌نام کردیم.
⁣تیم های ارائه دهنده در بخش کسب و کار
«اسمارتر» اولین تیم ارایه‌دهنده در بخش کسب‌وکار است. رآکتور مداربسته تولید استیک انیدرید. بسیاری از کارخانه‌های ما در دوران تحریم به دلیل تحریم استیک انیدرید بسته شدند. این محصول در موارد نظامی، دارویی، نساجی و شکلات‌سازی کاربرد دارد. ما توانستیم این محصول را با مواد و فناوری بومی تولید کنیم و ایران ششمین کشوری است که به این فناوری دست پیدا کرده است.
⁣ «نسخه پیچ» تیم دوم بخش کسب‌وکار است که به دنبال تحویل آنلاین ساده و سریع دارو است. با تهیه یک عکس از نسخه، دارو یا لوازم آرایشی روز بعد در مکان و زمان دلخواه تحویل مشتری می‌شود. «نسخه پیچ» فروشگاه آنلاین دارو نیست و صرفاً به دنبال تحویل ساده دارو به مشتری می باشد.
⁣ «بال‌های پرواز» تیم بعدی است که در پی حل مشکل آموزش در کشور است. به طور کلی سیستم آموزشی«بال‌های پرواز» نیروی کاربردی تربیت نمی‌کند. هدف این تیم تغییر اوضاع و رسیدن به مدارس فناوری‌محور است. کم‌تر از شش ماه از شروع فعالیت بال های پرواز  گذشته است.
⁣ «سلام سالاد» به شکل تخصصی در حوزه فروش آنلاین سالاد فعالیت خواهد کرد. ۹۰ درصد تغذیه کاربران ناسالم است، کاربر می‌تواند به شکل کامل سالاد خود را شخصی‌سازی کند. فروش به مشتریان نهایی، ارتباط با سرویس‌های سفارش آنلاین غذا و فروش به مشتریان سازمانی، انواع روش‌های درآمدی این استارتاپ هستند.
«گیم هرمس» بستری متمرکز برای ارتباط گیمرها با یکدیگر چراکه بازار متمرکزی برای ارتباط بازی‌سازان و گیمرها وجود ندارد. تلاش داریم در ابتدا وارد حوزه PC شده و سپس به سراغ کنسول و موبایل برویم که با این کار ۲۳ کاربر هدف بدست خواهیم آورد.
⁣استارت‌آپ «لکس» برای کسانی که ضعف عضلانی دارند یا قطع نخاع هستند، شلوار لکس تولید می‌کند. ما چند رقیب داریم. تنها رقیب قوی ما رکس است. ما همه حرکات را با فشردن یک دکمه راحت کردیم.

نمونه ما ۲۷ میلیون قیمت دارد. تولید انبوه محصولات ما را ارزانتر میکند. حداقل ۳۰ درصد از کارکنانمان را از میان افرادی که خودشان قطع نخاع هستند و از لکس استفاده میکنن، انتخاب میکنیم.
در پایان نیز برگزیدگان اینوکاپ مشخص شدند:
در بخش ایده‌ها به ترتیب تیم‌های روما، لوکالین و نانو اف‌ام‌سی به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کرده و موفق به کسب سه، دو و یک سکه بهار آزادی شدند.همچنین در این بخش از تیم کلاژن دریایی هم تقدیر شد.
⁣همچنین ⁣در بخش ⁣⁣کسب و کارها به ترتیب تیم‌های ⁣گیم هرمس، ⁣لکس و ⁣سلام سالاد به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کرده و موفق به کسب هفت، پنج و سه سکه بهار آزادی شدند.
علاوه بر سکه ها از طرف مجموعه هاستیران برای تیم های اول تا سوم مبالغ ۳۰۰ ،۲۰۰، ۱۰۰ هزار تومان کارت هدیه اعتباری از طرف مجموعه ژاکت برای تیم های اول تا سوم مبالغ ۲۵۰، ۱۵۰، ۱۰۰ هزار تومان کارت هدیه اعتباری و همین طور  شرکت فیزتک ۲۰۰ هزار تومان به بهترین ارائه جایزه تقدیم نمود.
همچنین هدیه ویژه ۱۲ میلیون تومانی مجموعه برترینها به تیم های منتخب، خاتمه جشنواره اینوکاپ ۲۰۱۸ بود.