صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران تاکید کرد

ایجاد، حفظ و توسعه اشتغال اولویت سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران است

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: با ارائه مشاوره و نشست های تخصصی از پتانسیل بخش خصوصی در قالب طرح های توسعه و یا در قالب مشارکت واحدهای فعال، واحدهای راکد و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم.
عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: با ارائه مشاوره و نشست های تخصصی از پتانسیل بخش خصوصی در قالب طرح های توسعه و یا در قالب مشارکت واحدهای فعال، واحدهای راکد و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم، غفار اسماعیلی در نشست کمیته بررسی واحدهای تملیکی بانک ها و واحدهای راکد در محل استانداری طی سخنانی اظهارداشت: امروز یکی از موضوعاتی که برای مجموعه سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در اولویت قرار دارد ایجاد و حفظ اشتغال است.
وی با تاکید بر تلاش مسوولان برای رونق در تولید و اشتغال گفت: خوشبختانه با برسی ها و روند رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد در استان قم مشخص می شود که وحدت و همدلی خوبی بین مدیران و دستگاه های مختلف برای رفع مشکلات صنعت وجود دارد.
عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران پرهیز از کلی گویی و عدم ارائه راهکارهای غیر عملی را از ویژگی های موفقیت استان قم در رسیدگی به مشکلات تولید برشمرد و خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به راهکارهای عملیاتی و برون رفت واحدهای تولیدی از رکود لازم است که هر واحد صنعتی بعنوان یک کیس مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا بتوان برای آن متناسب با نیاز و مشکل موجود راه کار ارائه گردد.
وی عدم توانایی تخصصی و یا اهلیت را یکی از موضوعات مبتلا به واحدهای راکد و نیمه تعطیل برشمرد و افزود: مسوولان می بایست قبل از ورود افراد به عرصه تولید، مشاوره های لازم را ارائه و اهلیت متقاضی را مورد بررسی قرار دهند تا شاهد معطل ماندن سرمایه های ملی و بیت المال نباشیم.
اسماعیلی ارائه فرصت و زمان، انتخاب شریک، تسهیلات مناسب مالی و بازارشناسی را از دیگر عوامل مهم در فعالسازی واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: بخش خصوصی در کشور ما از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و ما می توانیم با ارائه مشاوره و نشست های تخصصی از این پتانسیل در قالب طرح های توسعه و یا در قالب مشارکت واحدهای فعال، واحدهای راکد و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم.
امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت در احسا و رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد و نیمه تعطیل اظهارداشت: این شرکت با تشکیل کمیته پایش و همچنین کلینیک مشاوره کسب و کار با حضور مدیران و مسوولان دستگاه های مختلف ودعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی طی سال جاری مشمکلات بیش از 60 واحد تولیدی را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان وجود تنوع در مشکلات واحدهای تعطیل را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: کمبود نقدینگی، فقدان بازار، تامین مواد اولیه، تامین ماشین آلات و اختلاف شرکا و عدم تمایل سرمایه گذار به ادامه فعالیت از مهمترین مشکلات است که در جلسات پایش بدست آمد.
وی با بیان اینکه در جلسات پایش بدنبال راه کار عملی برای برون رفت واحدهای صنعتی راکد از وضعیت موجود بودیم تاکید کرد: خوشبختانه با گفتگو و دریافت نظرات خود واحدهای صنعتی برای علت عدم اقبال به تکمیل طرح و یا ادامه فعالیت واحد صنعتی؛ راهنمایی و مشاوره های مناسبی به تولید کنندگان ارائه گردید