صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

افزایش 22 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

گیلان - ناظر گمرکات گیلان گفت:از ابتدای امسال تاکنون گمرکات گیلان توانست 454 هزار و 138 تن کالا به ارزش 298 میلیون و 332 هزار و 065 دلار صادرات داشته باشد.
گیلان - ناظر گمرکات گیلان گفت:از ابتدای امسال تاکنون گمرکات گیلان توانست 454 هزار و 138 تن کالا به ارزش 298 میلیون و 332 هزار و 065 دلار صادرات داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالقاسم یوسفی نژاد اظهار کرد:در یازده ماهه اول امسال گمرکات گیلان توانست 454 هزار و 138 تن کالا به ارزش 298 میلیون و 332 هزار و 065 دلار صادرات داشته باشد.
ناظر گمرکات استان گیلان ادامه داد:کالاهایی نظیر محصولات نباتی،سبزیجات،میوه،خرما،کشمش،چای،محصولات معدنی و مصنوعات آن،شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی،محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی را به مقصد کشورهایی نظیر روسیه،آذربایجان،قزاقستان و عراق تشکیل می دهند و این چهار کشور در میان بیش از 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد:همچنین کشورهایی نظیر افغانستان،گرجستان،هند،سوریه،ترکمنستان،امارات،ترکیه و... نیز از عمده ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می گردند.
یوسفی نژاد،عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت،آهن آلات،چوب،تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه و سایر محصولات شیمیایی عنوان کرد.
یوسفی نژاد،با بیان اینکه عمده واردات صورت گرفته گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه،قزاقستان،چین، آذربایجان، ژاپن،کره جنوبی،آلمان،ترکیه و امارات می باشد،گفت:در یازده ماه نخست امسال 351 هزار و 419 نفر به کشور وارد و 328 هزار و 946 نفر از کشور خارج شده اند.

سفیران انرژی اشاعه دهنده فرهنگ مصرف بهینه و ایمن انرژی
گیلان - مهندس اکبر مدیرعامل گاز گیلان از گسترش آموزه های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در لایه های مختلف جامعه خبر داد.
حسین اکبر  اظهار داشت: اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز از سالهای دور جزء اهداف شرکت گاز استان گیلان بوده و این مهم با گسترش گازرسانی به اقصی نقاط استان و افزایش تعداد مشترکین گاز طبیع اهمیت بیشتری یافته است.
مهندس اکبر درخصوص تعریف این پروژه آموزشی بزرگ در استان گفت: بدنبال بخشنامه دولت به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکتهای دولتی و استانداری های سراسر کشور مبنی بر صرفه جویی در مصرف انرژی، در سال 93 طرح اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی با عنوان «سفیران انرژی» توسط شرکت گاز استان گیلان پیشنهاد گردید.
وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم نظیر می باشد، مدارس شهری و روستایی، مساجد، ادارات، روستاهای مشمول طرح بند ق و کلیه مشترکین گاز طبیعی در سطح استان می باشد و با تعمیم آن به سطح کشور می توان این طرح را بعنوان یک نهضت فراگیر ملی برای ارتقاء فرهنگ عمومی معرفی نمود.
مدیرعامل گاز گیلان تصریح کرد: برای حمایت از اجرای هرچه بهتر این مهم، طرح مذکور جزء پروژه های بهبود شرکت گاز استان گیلان قرار گرفت و برای آن روش و دستورالعمل اجرا، برنامه زمان بندی و بودجه های مناسب پیش بینی گردید.
مهندس اکبر افزود: برای انجام هر چه بهتر این طرح بزرگ جلساتی با نمایندگان از فرمانداری های استان برگزار و سیاست ها و نحوه انجام امور مشخص شد و بدنبال آن جلسات اولیه برای پیاده سازی آن اجرا گردید که تا اوایل سال جاری بطول انجامید.
وی بیان نمود: فاز اجرایی طرح سفیران انرژی تاکنون در هشت شهرستان انزلی، لاهیجان، لنگرود، فومن، رضوانشهر، تالش، املش و رودسر آغاز شده و سفیران آموزش دیده شروع به آموزش در جامعه هدف که در این مرحله دانش آموزان عزیز می باشند، نموده اند.
مدیرعامل گاز گیلان در پایان با بیان این مطلب که طرح سفیران انرژی برای سایر شهرستانها نیز برنامه ریزی شده است اظهار داشت: به امید خدا با اجرای موفقیت آمیز این طرح در کل استان شاهد تسری آن به سراسر کشور و نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در کشور باشیم.