صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرستاده ویژه چین در امور سوریه

چین از گفت وگوهای سیاسی و تقویت آتش بس در سوریه حمایت می کند

فرستاده ویژه چین در امور سوریه با تاکید بر حمایت چین از راه حل سیاسی و گفت وگوهای سوری - سوری به عنوان تنها راه حل بحران در سوریه، گفت: چین آماده ارائه کمک های لازم برای تقویت آتش بس در سوریه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل  از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «شیه شیائویان» امروز- یکشنبه- در دیدار «محمد ایرانی» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه با بیان این مطلب افزود: طرف چینی همچنین از ابتکارات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه و کمک به کاهش خشونت ها استقبال کرد.
فرستاده ویژه چین در امور سوریه در این دیدار ضمن حمایت چین از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ، بر مواضع قاطع کشورش در مبارزه علیه افراط گرایی در جهان تاکید کرده و هرگونه مداخله خارجی در امور دیگر کشورها را محکوم کرد. 
شیه شیائویان با اشاره به سابقه روابط خوب و طولانی چین با جمهوری اسلامی ایران و سوریه، آمادگی کشورش را برای همکاری موثر در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
**تاکید بر تلاش همه کشورها برای پایان دادن به مصائب مردم سوریه
«محمد ایرانی» مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با تاکید بر اشتراک مواضع ایران و چین در قبال تحولات جاری در سوریه، بر ضرورت تداوم مشورت های دو کشور برای کمک به خاتمه بحران جاری و همچنین کمک به مردم این کشور در روند بازسازی سوریه تاکید کرد. 
مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه همچنین از آمادگی دولت چین برای کمک به روند گفت وگوهای آستانه استقبال کرد و بر ضرورت تلاش همه کشورهای جهان برای پایان دادن به مصائب مردم سوریه تاکید کرد.
این دومین سفر نماینده ویژه چین در امور سوریه به ایران و در پاسخ به سفر محمد ایرانی مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه در اسفند 95 به پکن است.