صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شهردار اصفهان در نود و پنجمین اجلاس کلانشهرهای کشور

شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات، لازمه کاهش فساد در همه شهرداری ها است

شهردار اصفهان با اشاره به قانون شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در دوره جدید شهرداری ها، اصفهان اولین شهری است که این قانون را به اجرا در آورده....
شهردار اصفهان با اشاره به قانون شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در دوره جدید شهرداری ها، اصفهان اولین شهری است که این قانون را به اجرا در آورده تا با اجرای آن علاوه بر جلب اعتماد مردمی شاهد کاهش فساد در سیستم باشیم و این قانونی است که باید در همه شهرداری ها اجرا شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، قدرت الله نوروزی در نود و پنجمین اجلاس کلانشهرهای کشور در اصفهان با اشاره به تصویب طرح " انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات " افزود: با این اقدام در زمینه قراردادها نیز می توان شفاف تر عمل کرد. وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید شهری کشور این سومین نشست شهرداران کلان شهرها است که بعد از تهران و مشهد در اصفهان برگزار می شود، بر تعامل بین کلان شهرها به منظور دستیابی به دستاوردهای مهم تأکید و بیان کرد: با تعامل بین کلان شهرها می توان شاهد سرمایه گذاری، دریافت فاینانس و تسهیلات بانکی بود.وی با اعلام اینکه لازم است در شهرداری ها هسته گزینش تشکیل شود، افزود: هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و هسته گزینش در شهرداری ها وجود ندارد و این موضوع در استانداری ها بررسی می شود. از سوی دیگر منطبق نبودن حقوق و مزایا با چارت تشکیلاتی و نظام هماهنگ پرداخت، موضوعی است که باید در دبیرخانه کلان شهرها مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.
شهردار اصفهان با اشاره به طرح بسط روابط فرهنگی کلان شهرها به منظور ایجاد انسجام ملی در زمینه تقویت حوزه گردشگری، اقتصادی و محیط زیست اذعان داشت: با اجرای این طرح هزینه ها کاهش می یابد که لازم است این مهم در دستور کار دبیرخانه کلان شهرها قرار گیرد.وی تأکید کرد: با تعامل بین کلان شهرها و نظام مند کردن روابط در کشور می توان از سیاست های جزئی نگر پرهیز کرد و این مهم به نفع همه کلانشهرهای کشور است.
نوروزی با بیان اینکه در کلان شهرها باید در زمینه موضوعات و مباحث واحد، برنامه های یکسانی تدوین کرد، ادامه داد: با تجمیع اطلاعات می توان شاهد کاهش هزینه ها در کلان شهرها بود. وی از راه اندازی تالار مانیتورینگ آماری شهرهای ایران (تماشا) و ایجاد پایگاه مشترک داده و کمیته جدید آماری و درآمدی برای کلان شهرها خبرداد و افزود: این سامانه کمک شایانی در تصمیم گیری های شهری خواهد داشت.